szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy hét alatt többszáz magyar turista maradt hoppon, a miniszterelnökség vizsgáltatja, átverték-e őket.

Fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította a Miniszterelnökség a Fővárosi Kormányhivatalt a külföldön rekedt többszáz magyar turista ügyében.

A Miniszterelnökség közlése szerint a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda elmúlt napokban tapasztalt utastájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban kezdeményeznek vizsgálatot.

A Wizz Air június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak, június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt "helytelen utastájékoztatás miatt" tartják szükségesnek a vizsgálatot az utasok megtévesztésével, illetve a velük szemben tanúsított magatartással kapcsolatban.

Szintén vizsgálat indul a Kartago Tours által szervezett tunéziai utazásokat érintően is, amelyek során 144 utas 16 és 26 órás reptéri várakozás után indulhatott csak útnak .

"Minden ilyen esetben szigorúan vizsgáljuk, hogy az utazási szolgáltatást nyújtók megfelelően tájékoztatták-e ügyfeleiket, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok" - olvasható a Miniszterelnökség közleményében

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

A fogyasztóvédők segítenek a Tunéziában hagyott magyar turistáknak

Több mint száz fogyasztót érintett a tunéziai eset: sokan csak késéssel tudtak hazajönni, többen pedig még a külföldi repülőtéren vesztegelnek. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felvállalja a magyar fogyasztók ügyét, akiknek akár kártérítés és díjengedmény is járhat – írta nyilatkozatában a FEOSZ, amely a feosz@feosz.hu e-mail címen várja a fogyasztói bejelentéseket.