szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik majd, 2020-ban 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.

Megkezdődött a tíz szerelvényből álló Talent-flotta felújítása, a tervek szerint az év végére üzembe is helyezhetik az összes vonatot, idézi a Világgazdaság Homolya Róbertet.

A MÁV vezérigazgatója elmondta, hogy az új generációs IC Plusz Intercityk hazai munkaerő bevonásával készülnek a Szolnoki Járműjavítóban, tavaly már 20 kocsi forgalomba állt, idén további ötven követheti.

A MÁV el kívánja érni, hogy négy-öt év múlva a hazai távolsági közlekedésben – azaz Budapest és a megyeszékhelyek között – már csak új kocsik közlekedjenek a most negyvenéves kocsipark megújítása révén, közölte Homolya.

A vezérigazgató elmondta még, hogy a vasúttársaság a napokban írt ki 115 mozdony szállítására közbeszerzést, a járműveket hitelből vásárolnák meg, valamint, hogy a budapesti elővárosi vonalakon belül a szolnokira és a vácira 40 KISS motorvonat érkezik 2022-ig.

A jövőben a vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik majd, 2020-ban 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.

A vezérigazgató a tavalyi évről elmondta, 2019-ben a belföldi utasok száma meghaladta a 138 milliót, a nemzetközi vonalakon utazóké pedig 3,1 millió volt. Javult a menetrendszerűség, 88-ről 93 százalékra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Itthon

Ismét nekieshetnek a MÁV és a Volán egyesítésének

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tartozna a tervek szerint egy a MÁV-ból és a Volánból összegyúrt holding. Nem ez az első alkalom, hogy megpróbálják összevonni a két állami tulajdonú közlekedési céget.