szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik majd, 2020-ban 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.

Megkezdődött a tíz szerelvényből álló Talent-flotta felújítása, a tervek szerint az év végére üzembe is helyezhetik az összes vonatot, idézi a Világgazdaság Homolya Róbertet.

A MÁV vezérigazgatója elmondta, hogy az új generációs IC Plusz Intercityk hazai munkaerő bevonásával készülnek a Szolnoki Járműjavítóban, tavaly már 20 kocsi forgalomba állt, idén további ötven követheti.

A MÁV el kívánja érni, hogy négy-öt év múlva a hazai távolsági közlekedésben – azaz Budapest és a megyeszékhelyek között – már csak új kocsik közlekedjenek a most negyvenéves kocsipark megújítása révén, közölte Homolya.

A vezérigazgató elmondta még, hogy a vasúttársaság a napokban írt ki 115 mozdony szállítására közbeszerzést, a járműveket hitelből vásárolnák meg, valamint, hogy a budapesti elővárosi vonalakon belül a szolnokira és a vácira 40 KISS motorvonat érkezik 2022-ig.

A jövőben a vasútfejlesztési források nagy része Budapestre koncentrálódik majd, 2020-ban 4 milliárd forint értékben zajlanak felújítások.

A vezérigazgató a tavalyi évről elmondta, 2019-ben a belföldi utasok száma meghaladta a 138 milliót, a nemzetközi vonalakon utazóké pedig 3,1 millió volt. Javult a menetrendszerűség, 88-ről 93 százalékra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Ismét nekieshetnek a MÁV és a Volán egyesítésének

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tartozna a tervek szerint egy a MÁV-ból és a Volánból összegyúrt holding. Nem ez az első alkalom, hogy megpróbálják összevonni a két állami tulajdonú közlekedési céget.