szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Azt írták, a szerkesztői szabadság nem lehet hatósági eljárás tárgya.

Még január 21-én készített interjút az M1 Ma este című műsora Karácsony Gergellyel, Budapest főpolgármesterével. A beszélgetésben a köztévé riportere megkérdezte Karácsonyt, biciklivel érkezett-e, de az egyébként is szürreális interjúról a hvg.hu is megemlékezett. A műsor után többen is bejelentést tettek a Médiatanácsánál, azt kérve, a testület vizsgálja meg, hogy a műsor megfelelt-e a közszolgálatiság, a hiteles, gyors és pontos tájékoztatás, valamint a kiegyensúlyozott tájékoztatás alapelvi követelményének.

A tanács most megállapította, hogy jogszabályi felhatalmazás hiányában nem indíthat eljárást, tekintettel arra, hogy az alapelvi követelmények megvalósulását nem ellenőrizheti, kizárólag konkrét tényállások esetén jogosult hatósági felügyeletet gyakorolni. Közölték, hogy az M1 csatorna esetében a közszolgálatiságot, az alapelvek megvalósulását a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma ellenőrzi, a Közszolgálati Kódex szabályainak érvényesülését pedig a Közszolgálati Testület felügyeli, így a bejelentők ezekhez a szervekhez fordulhatnak panaszaikkal.

Megállapították, hogy a beadványok tartalmuk alapján kiegyensúlyozottsági kérelemként sem bírálhatóak el. Kiegyensúlyozottsági panasz esetén speciális eljárás irányadó, annak egyik feltétele, hogy a kérelmező először kifogásával a médiaszolgáltatóhoz forduljon, ezt pedig a panasz benyújtói nem igazolták, valamint a kiegyensúlyozottsághoz szükséges, hiányolt eltérő álláspontot sem mutatták be. Kiemelték, hogy

egy riport szerkesztési sajátosságai, a műsorvezető stílusa a médiaszolgáltatókat megillető szerkesztői szabadság miatt nem lehet hatósági eljárás tárgya.

A Médiatanács közleményéből kiderül még, hogy a budapesti Manna FM szolgáltatóját 40 ezer forintra büntették, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati és a helyi közélettel foglalkozó, a helyi közéletet segítő műsort sugárzott egy vizsgált novemberi adáshéten.

Döntöttek arról is, hogy mintegy 166 millió forintot adnak 25 pályázónak rezsire, a nyertesek között vannak: a Szentgál Televízió, a TV Budakalász, a szegedi TiszapART Televízió, az esztergomi Körzeti Televízió, a komlói Baranya Televízió, a TV Szentendre, a Soltvadkerti TV, a Szentes és Füred Televízió, a Komló és Térsége Televízió, a Sárrét TV, a derecskei Kék Kálló Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, az újhartyáni Magtv, a Ladány Televízió, a gödöllői Régió Plusz Televízió, a Városi TV Mohács, a tahitótfalui Danubia Televízió, a Kistelek Városi Televízió, valamint a fővárosi Apostol TV és a Hegyvidék Televízió. A rádiók közül sikeresen pályázott a budapesti Manna FM, az Első Pesti Egyetemi Rádió, a Győr Plusz Rádió és a debreceni FM90 Campus Rádió.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Több ezer ember, köztük Hugh Jackman is védelmébe vette a kisfiút, akit zaklatnak az iskolában

Több ezer ember, köztük Hugh Jackman is védelmébe vette a kisfiút, akit zaklatnak az iskolában

Megkéseltek egy müezzint Londonban

Megkéseltek egy müezzint Londonban

A Fidesz nem ért egyet a KDNP-vel, nem mondaná fel az Emberi Jogok Európai Egyezményét

A Fidesz nem ért egyet a KDNP-vel, nem mondaná fel az Emberi Jogok Európai Egyezményét

Kezdődik a mohácsi busójárás

Kezdődik a mohácsi busójárás

Hihetetlen helyen találkozott a 2-es villamos és egy autó

Hihetetlen helyen találkozott a 2-es villamos és egy autó

Az orosz hírszerzést vádolja London és Washington a Grúzia elleni kibertámadásokkal

Az orosz hírszerzést vádolja London és Washington a Grúzia elleni kibertámadásokkal