Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A Budapestért felelős államtitkár a 2x2 gépjárműforgalmi sáv visszaállítását javasolta a Nagykörúton. Miután a városvezetés visszaállította a 2x2 forgalmi sávot, a kerékpárosok járdára terelését nehezményezte, de azt nem árulta el, hova kellene tenni a kerékpárosokat. Az biztos, hogy Karácsony Gergelyen nincs sapka.
„Javaslatunk: visszaadni az elvett sávot az autóknak, nem vinni biciklisávot járdán” – írta Fürjes Balázs Budapestért felelős államtitkár a Twitteren. Az államtitkár arra reagált így, hogy a Nagykörút déli részén a BKK és a városvezetés elkezdte visszaállítani a 2x2 gépjárműsávot, a nyáron a külső gépjárműsáv helyén kialakított kerékpársávot pedig a parkolósáv helyére vitte, néhány ponton, ahol nincs parkolósáv, pedig a kerékpárosokat a járdára terelte.
Utóbbi sok kritikát váltott ki – ebben a cikkben írtunk róla részletesen, miért nem jó, sőt miért balesetveszélyes megoldás, ha a kerékpárosok a járdán közlekednek. Arról is írtunk, hogy a lehetőségek száma korlátázott, mivel a Nagykörút szélessége házfaltól házfalig fix.
Fürjes Balázs tweetjében az az érdekes, hogy egy korábbi, augusztus végi posztjában még egy másik nagyon konkrét javaslatot tett le az asztalra: „a Nagykörúton lehet biciklisáv, a parkolósáv helyén”.
Vagyis a városvezetés azt a megoldást valósította meg, amit Fürjes javasolt, most azonban Fürjes kritizálja a városvezetést, amiért megvalósította az ő korábbi javaslatát.
Javaslatunk: a Nagykörúton lehet biciklisáv,a parkolósáv helyén.A boltok töltése,mozgáskorlátozott parkolás biztosítandó.A tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak!Legyen előzetes,érdemi párbeszéd és szakmai hatástanulmány a parkolók helyetti kerékpársávról! pic.twitter.com/zQjh5shgTT
— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) August 31, 2020
Igaz, akkor Fürjes egy szót sem ejtett arról, mi legyen a kerékpárosokkal ott, ahol nincs parkolósáv. Ezt vagy nem gondolta végig, vagy egész egyszerűen politikai okból túráztatja Karácsony Gergely főpolgármestert, hol „autósüldözéssel”, hol a gyalogosok hátrányba hozásával, de feltétlenül szakmai hibákkal, kapkodással, kísérletezgetéssel stb. vádolva – lásd a kormánymédia Karácsonyra akasztott eposzi jelzőjét, miszerint „alkalmatlan”.
Az új tweetben Fürjes Balázs nem áll elő új, részetesen kifejtett javaslattal, mindössze (már többedjére) érdemi párbeszédet és szakmai hatástanulmány elkészítését sürgeti. A városvezetés egyébként nyilvános konzultációt tartott a Nagykörút forgalmi rendjéről, a BKK-nál és a Budapest Közútnál pedig nem pékek dolgoznak, hanem közlekedési szakemberek.
Azért is érdekes, hogy Fürjes Balázs nem áll elő új, részletes javaslattal, mert augusztus végén még elég határozottan, és csinos látványtervvel megtámogatva foglalt állást. Ahogy említettük, a Nagykörút szélessége korlátos, így a forgalomszervezési kombinációk száma is véges, nagyjából az alábbi verziók képzelhetőek el:
Ha Fürjes Balázsnak valóban határozott álláspontja van a Nagykörúttal kapcsolatban, a fentiekből lehet választani. Persze ha csak a főpolgármester túráztatása a cél, akkor célszerűbb nem elköteleződni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.
Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.