A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Mindössze ezerméteres magasságon repült a magyar felségjelzésű szállítógép Ausztria fölött. Az osztrák hatóságok légtérsértésről számoltak be, a Stratégiai Légiszállítási Képesség szerint a művelet a vizuális repülési útvonal gyakorlása volt.
A Stratégiai Légiszállítási Képesség azt állítja, hogy navigációs kiképzési gyakorlatot hajtott végre az a C-17-es katonai teherszállítógépe, amelyik az osztrák védelmi minisztérium szerint megsértette Ausztria légterét.
A múlt hét pénteken írt arról az APA hírügynökség, hogy két vadászgép kísért ki az osztrák légtérből egy magyar felségjelzésű C-17-es katonai szállítógépet. Michael Bauer, az osztrák védelmi minisztérium szóvivője szerint a repülő az előírt 10-11 ezer méteres repülési magasságról ezer méterre ereszkedett a Salzkammergut régióban található Attersee tó fölé. Bauer szerint az eset súlyosan veszélyeztette a biztonságos légi közlekedést.
Megsértette Ausztria légterét egy magyar felségjelű katonai szállítógép
A C-17-es az Attersee fölött repült el, mindössze ezer méteres magasságban. Az osztrák védelmi minisztérium szerint ez olyan volt, mintha valaki a forgalommal szemben hajtott volna az autópályán.
A Stratégiai Légiszállítási Képesség a csütörtöki közleményében az olvasható, hogy a művelet úgynevezett „vizuális repülési útvonal” (VFR) gyakorlása volt, tehát az, hogy a repülőgép személyzete látási viszonyok alapján tájékozódjon az automatika helyett. Azt is hozzátették, a gyakorlat tervezett repülés volt, a repülési tervet egyeztették az osztrák repülési hatóságokkal.
Az esetről azt írták, hogy fél órával a gyakorlórepülés kezdete után az osztrák légierő kapcsolatba lépett a Stratégiai Légiszállítási Képesség repülésforgalom-irányító (Command and Control) századával és a C-17-es azonnali emelkedését kérte. A kérést az Osztrák Irányítási Ügynökség is megismételte a gépnek rádión. Ezután a gép a kért magasságra emelkedett és elhagyta Ausztria légterét bázisa, Magyarország felé – közölték.
A közlemény szerint a Stratégiai Légiszállítási Képesség és a magyar Légügyi Felügyeleti Hatóság is vizsgálja az incidens körülményeit.
A nemzetközi Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) az MH Pápa Bázisrepülőtéren üzemeltet három Boeing C-17 Globemaster III típusú, nagy hatótávolságú szállító repülőgépet, ezáltal katonai stratégiai légiszállítási képességet biztosítva a konzorcium 12 tagállama, Magyarország, Bulgária, Észtország, Finnország, Litvánia, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Románia, Szlovénia, Svédország és az Amerikai Egyesült Államok számára. A Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) a SAC katonai végrehajtó szervezete.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.