szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A győztes Duna Aszfalt bízta meg a céget részfeladatok elvégzésével.

Lázár János építési és közlekedési miniszter 2023-ban engedélyezte, hogy kiírják a tendert a mohácsi Duna-híd megépítésére. Összesen három ajánlat érkezett: az osztrák Swietelsky 316 milliárd forintért vállalta volna a feladatot, a szintén osztrák Strabag 310 milliárdért, a Szíjj László kormányközeli építőipari vállalkozó tulajdonában álló Duna Aszfalt pedig 295 milliárd forintért. A közbeszerzést a Duna Aszfalt nyerte a legolcsóbb ajánlattal.

Január 17-én aztán Schwarz-Kiefer Patrik Baranya megyei ellenzéki képviselő posztolt egy videót arról, hogy a hídhoz vezető út építkezésén a Strabag gépei dolgoznak. A videón nagy méretű fémelemek is láthatók a Strabag gépeivel, ami Schwarz-Kiefer szerint arra utal, hogy a Strabag az útépítés mellett a hídépítésben is részt vehet.

A Telex a fentiekre a Duna Aszfaltól a következő választ kapta: „Mivel a Strabag a jelenlegi munkaterület közvetlen környezetében jelentős saját erőforrással van jelen a korábban közösen kivitelezett M6 autópálya mellett, ezért a szoros határidőre tekintettel versenyképes árat tudott biztosítani Társaságunknak részfeladatok ellátására a projekt dunántúli területeire.”

Kiemelik, hogy a Strabag megbízása azért érdekes, mert 2024 elején közlekedésre alkalmatlanná vált az M30-as autópálya Szikszó térségben, és mint ismert, korábban a Strabag volt felelős a Miskolc és Szikszó közötti szakasz kivitelezéséért. Az akkori hírek szerint az osztrák építőcéget az állam felkérte a helyreállítási munkálatok elvégzésére, azonban egyes értesülések szerint hárították a felelősséget.

Lázár János építési és közlekedési miniszter azt kommentálta egy múlt heti posztjában, hogy szerinte az eset tanulsága, hogy a Strabag, amely nemrég vesztette el vezérigazgatóját, Klemens Haselsteinert, nem jó vállalat, nem jól dolgozik, és nincs szükség arra, hogy Magyarországon megbízásokat kapjon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!