A Hankook közleményben egyértelműsíti, hogy a felmerült gondok megoldására a cég vezetése és az üzemi tanács között előrehaladott tárgyalások folynak a Munka Törvénykönyvének (MT) megfelelően.
A társaság szerint nem jogosult a munkavállalók képviseletére az a szakszervezet, amelynek létrehozását a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) a Hankook-kal korábban folytatott egyezetését követően jegyeztetett be. Ugyanis az új szervezet eddig nem tudta igazolni, hogy illetékességgel rendelkezne a Hankook alkalmazottak képviseletére.
A Hankook szerint a tárgyalások jogszerűségéhez hitelt érdemlően bizonyítást kell nyernie a szakszervezet részéről, hogy az üzem területén a jogszabályoknak megfelelően működtet alapszervezetet.
A társaság továbbra is várja a helyi szervezet képviseletéről megfelelően rendelkező módosított alapszabály bemutatását - olvasható a közleményben.
Székely Tamás, a VDSZ alelnöke megdöbbentőnek és álságosnak nevezte a Hankook álláspontját. Szerinte az MT világosan rendelkezik arról, hogy az üzemi tanács a vitatott kérdésekben, például a kollektív szerződés ügyében nem jogosult dönteni. Az MT alapján az is vitathatatlan, hogy a társaságnak "ha törik, ha szakad" el kell ismernie tárgyalópartnernek a DGSZ-t. Az új szakszervezetet a Fővárosi Bíróság bejegyezte - fűzte hozzá.
Az alelnök hangoztatta, hogy a szakszervezet folytatja a küzdelmet, "egyre keményebb eszközökkel".
A VDSZ a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségével másfél hete közleményben azért tiltakozott, mert szerintük a Hankook szakszervezet ellenes magatartást tanúsít.
A szervezetek azt állítják, hogy a koreai cégnél a munkáltató semmibe veszi a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO), valamint az Európai Unió munkajogi egyezményeit és direktíváit, a társaság a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményével nem törődve a szakszervezet és a tagság megfélemlítésére törekszik.
A dunaújvárosi gyárban június végén indult a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A koreai cég első európai gyárában mintegy ezeregyszázan dolgoznak. Az idén kétmillió, jövőre 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóra való gumiabroncsot készítenek.