szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Renault a közeljövőben valamennyi dolgozója számára rövidített munkaidőt vezetne be, bérüket azonban teljes egészében megkapnák az alkalmazottak. További elbocsátásokat nem tervez a francia autógyártó, és gyárakat sem fog bezárni cserébe az államtól kapott 3 milliárd eurós kedvezményes hitelért.

A vállalat keddi közlése szerint a rövidített munkaidő mind a 40 ezer dolgozóra vonatkozik majd a fizikai dolgozóktól az irodai alkalmazottakig. A korábban bejelentett 4 ezer fő körüli leépítést viszont végigviszik. A folyamat várhatóan április végére lezárul.

További elbocsátások már nem lesznek az idén, és a francia csoport a 3 milliárd eurós hitel feltételeként azt is vállalta, hogy a hitel futamideje - öt év alatt - nem fog franciaországi gyárakat bezárni, és kényszerű elbocsátások sem lesznek - legalábbis az idén.
 
A vállalat vezetése március 10-én vitatja meg a szakszervezetekkel a tervezett változtatásokat. Szakszervezeti adatok szerint a dolgozók jövedelme annak ellenére csökkenni fog, hogy a rövidített munkaidőre is megilleti őket a bér, mert jövedelmük nagyjából egyhetedét kitevő prémiumot viszont nem kapnák meg.

Október végén a Renault - és a Peugeot-Citroen is - átmeneti időre már bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte.    
 
A Renault a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkentette a termelését, és átmenetileg bezárta üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával októberben. Külföldön a törökországi Bursában és a szlovéniai Novo Mestóban néhány napig álltak a gépsorok. A spanyolországi Valladolidban - ahol 5500 munkást foglalkoztatnak - az év vége előtt tíz napig szünetelt a gyártás. 

A Renault-csoport (a Renault mellett a Dacia és a Samsung tulajdonosa és a Nissan kisebbségi részese is) - amelynek a francia állam 15 százalékos részvényese - összesen 80 ezer embert foglalkozat Európában. A vezetőség ősszel jelentette be, hogy 6 ezer munkahelyet számol fel, ebből 4900-at Franciaországban.

Hétfő óta Európa legnagyobb autóipari csoportjánál, a Volkswagennél is sokkal többen dolgoznak rövidített munkaidőben: 60 ezren a Németországban foglalkoztatott 92 ezer főből.


MTI Karrier

A csoportos elbocsátás nem lehet üzleti titok

A csoportos elbocsátás adatai nem kezelhetők üzleti titokként, de a regionális foglalkoztatási központoknak az ilyen típusú adatközléssel kapcsolatban egyeztetniük kell a foglalkoztatási hivatallal.

MTI Karrier

Tömeges elbocsátás a Molex Slovakiánál

Az év végéig 765 alkalmazottjától válik meg a kelet-szlovákiai székhelyű Molex Slovakia társaság. Az amerikai Molex csoport legnagyobb kelet-európai cége a tömeges elbocsátási tervet hétfőn - közölte a kassai munkaügyi hivatallal. A kehnyeci cég jelenleg összesen 967 embert foglalkoztak.

Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt

Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?

Tényleg erre tartanak a magyar bankok?

Évszázadokon át császárok és királyok szava nélkül nem dőlhetett el, ki legyen a katolikus egyház legfőbb pásztora

Évszázadokon át császárok és királyok szava nélkül nem dőlhetett el, ki legyen a katolikus egyház legfőbb pásztora

Eldőlt: Kína megépíti a világ legnagyobb vízerőművét Tibet szent folyóján

Eldőlt: Kína megépíti a világ legnagyobb vízerőművét Tibet szent folyóján