Fontosabb a tartalmas munka, mint a fizetés?
Egy friss nemzetközi munkaerő-piaci felmérés szerint a magyar munkavállalók több mint egyharmada kész elfogadni kisebb fizetést vagy alacsonyabb beosztást is, ha munkájával fontos vagy nagy jelentőségű eredmény eléréséhez járulhat hozzá.
Az emberek 38 százaléka hajlandó lemondani a magasabb jövedelemről vagy pozícióról, ha cserébe jelentőségteljesebb munkát végezhet; az ilyen irányú hajlandóság az úgynevezett baby boomer generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjai körében a legnagyobb - derül ki a Kelly Services nemzetközi munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég által készített felmérésből. A cég 100 ezer dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 34 országban, köztük több mint 5 ezer magyar munkavállalóét.
© sxc.hu |
A baby boomer generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjainak 40 százaléka kész lemondani fizetéséről és pozíciójáról a tartalmasabb munka kedvéért. E korosztály tagjai más generációknál kevésbé vannak kibékülve karrierjük során hozott döntéseikkel és szakmai kilátásaikkal.
Valamennyi korosztályra igaz, hogy a nőket jobban foglalkoztatják karrierrel kapcsolatos döntéseik és jövőbeni kilátásaik, mint a férfiakat. A férfiak körében ugyanakkor nagyobb azok aránya, akik egy éven belül valószínűleg új állás után néznek.
Jóllehet a felmérésben részt vett munkavállalók közül sokaknak vannak fenntartásaik munkájuk valódi értékével kapcsolatban, többségük igyekszik feladatait az önmagától elvárt magas színvonalon végrehajtani. A megkérdezettek 73 százaléka nyilatkozta, hogy az általa végzett munka büszkeséggel tölti el, 65 százalék pedig úgy véli, hogy munkája erősíti az önbizalmát.
„A munkavállalók elképzelései, céljai számottevően módosulnak szakmai pályájuk során, ezért fontos, hogy a munkaadó felismerje, mely tényezők bírnak dolgozói számára a legnagyobb jelentőséggel az egyes szakaszokban – így képes ugyanis megfelelően motivált, stabil és színvonalas munkát végző munkaerő-állományt felépíteni és fenntartani” – mondta Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója.