Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Ma sem hozták nyilvánosságra az új felsőoktatási törvénytervezetet
Tetszett a cikk?
Szigorúbb lesz a felvételi rendszer, teljesen átalakul a pedagógusképzés, ismét lesz alkalmassági vizsga és szóbeli felvételi, a továbbtanuláshoz pedig kötelező lesz az emelt szintű érettségi – egyelőre csak ennyit lehet biztosan tudni az új felsőoktatási törvény tervezetéről, amelyet az oktatási államtitkárság többszöri halasztás után csütörtökön hoz nyilvánosságra.
Az új felsőoktatási törvény vitaanyagát a korábbi ígéretek szerint november 2-án ismertették volna a hallgatókkal és az intézményekkel, a szövegre azonban csak szerda délután bólint rá a nemzeti erőforrás miniszter, így a tervezet csütörtökön kerül ki a tárca honlapjára.
Átalakítják a pedagógusképzést, módosítanak a BA-szakokon
Ami már most biztos: változtatnak a pedagógusképzésen, és lehetőséget adnak az egyetemeknek és főiskoláknak arra, hogy visszatérjenek az osztatlan, ötéves képzéshez. „Átgondolatlanul és kapkodva vezették be Magyarországon a bolognai rendszert, ezért jelenleg azokkal a szakokkal van a legkevesebb probléma, amelyek most is ötévesek. Ezért a különböző képzési területek szakembereire, az intézményi vezetőkre bízzuk majd, hogy egy-egy szakon továbbra is a 3+2-es rendszerben tanítanak majd, vagy visszatérnek az ötéves modellhez” – mondta Dux László felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár. A cikk folytatását az Eduline oktatási portálonolvashatja.
A tanárképzésben visszaállhat az osztatlan képzés, új finanszírozási és gazdálkodási rendszer léphet életbe, az oktatói előmenetelben elismernék a minősített gyakorlatot.