Jelentős változások az NNG élén
Három tapasztalt szakember erősíti 2014 januárjától az NNG vezetői csapatát. Kégli Zoltán a connected services, Jim Robnett volt Chrysler-igazgató az autóipari kapcsolatok igazgatói, míg Ikeda Heisuke az autóipari kapcsolatok japán területi igazgatói pozícióba érkezett. Az új vezetőktől az NNG globális autóipari, valamint a japán piaci pozíciójának további fejlesztését várja.
Kégli Zoltán igazgató a connected services terület vezetését veszi át. Általános trend az autóiparban a connected szolgáltatások szerepének növekedése, mely szolgáltatások vezeték nélküli hálózaton keresztül tesznek elérhetővé tartalmakat, frissítéseket és térképeket a földrajzi alapú alkalmazások számára. Kégli Zoltán feladata, hogy az NNG-nél a kezdetektől létező területnek megfelelő súlyt biztosítson a teljes fejlesztési folyamat során, és lehetővé tegye, hogy az továbbra is az innováció egyik motorja legyen.
„Az a dolgom, hogy a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő, jövőbe mutató megoldásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. A connected szolgáltatások komoly hozzáadott értéket képviselnek, amelyek alapvetően fogják meghatározni az NNG sikerességét az elkövetkező időszakban. Célunk, hogy a jelenleginél is integráltabb üzleti modellt hozzunk létre, amelyben ez a terület a stratégiai tervezés és termékfejlesztés szerves része” – mondta Kégli Zoltán.
Kégli Zoltán programozóként kezdte karrierjét, az elmúlt nyolc évben különböző vezetői pozíciókban tevékenykedett; mintegy négy évig dolgozott a T-Systems Magyarországnál – kezdetben a Telekom Sales, majd a Telekom Practice üzletág vezetőjeként. Az ott töltött idő alatt felelős volt a Telekom irányába történő integrált projektek menedzseléséért és a vevői oldalt érintő értékesítési tevékenység teljes körű koordinálásáért is.
A Chryslertől szerződtetett autóipari nagyágyút az NNG
A Chrysler Uconnect Systems and Services korábbi igazgatója és a Nokia korábbi értékesítési és marketing igazgató-helyettese, Jim Robnett az autóipari kapcsolatokért felelős igazgatóként csatlakozik az NNG csapatához. Az új vezető a vállalat tanácsadói és partneri szerepét fogja támogatni autóipari ügyfelei körében. Ezzel a lépéssel az NNG az autógyártókkal való párbeszéd elmélyítését célozza, kiemelve a különböző autóipari szegmensek számára a navigációban rejlő lehetőségeket.
„Több mint 15 éve foglalkozom beépített navigációs megoldásokkal. Úgy gondolom, hogy az elmúlt időszakban a navigációs iparág nem mindig végzett jó munkát a vásárlók kiszolgálásában. A navigációra túl sokszor tekintünk drága extraként, amely ráadásul nem is feltétlenül felel meg a vásárlók igényeinek, főleg, ha friss adatokról és könnyen alkalmazható keresési és beviteli lehetőségekről van szó. Éppen ezért, ha az autógyártók folytatni szeretnék termékeik beépített navigációs megoldásokra és helyadatokra alapozott fejlesztését, szükségük lesz olyan partnerekre, mint az NNG” – nyilatkozta Jim Robnett.
Japán: helyismeret, személyes jelenlét
A közelmúltban az NNG kiemelt figyelmet fordított új piacok meghódítására. Az expanzió egyik kiemelt területe a japán piac. Ennek egyik fontos lépéseként, japán területi igazgatóként Ikeda Heisuke csatlakozik a vállalathoz. A Japánban állomásozó igazgató a vállalat márkaépítéséért, piaci jelenlétének erősítéséért, illetve a japán piacokra szánt szoftverek fejlesztésének felügyeletéért lesz felelős.
„Az NNG által biztosított rugalmas és globálisan is jelentős megoldásoknak köszönhetően a vállalat igen különleges helyzetben van a japán piacon. Hiszem, hogy ez a különleges pozíció hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy az első körös japán autóipari beszállítók és autógyártók kiemelt partnerévé válhasson. Célom, hogy mindezt az NNG-vel közösen elérjem, hogy a japán gyártók számára naprakész, újgenerációs navigációs megoldásokat szállítva elégíthessük ki a vásárlók igényeit” – mondta Ikeda Heisuke.
Ikeda Heisuke a kezdetektől részese a japán navigációs ipar fejlődésének. Több mint húszéves karrierjét a tengerészeti elektronikai iparágban kezdte mérnökként, 1991-ben az általa készített GPS-modul elnyerte Japán egyik legnagyobb informatikai vállalata, a NEC által meghirdetett verseny első díját, 2008-tól pedig ügyvezetőként is bizonyított egy San Franciscó-i GPS vállalkozás élén.