Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18 mozaikcsalád történetén keresztül mesél arról, milyen sokféle is tud lenni egy család. A pszichológus-családterapeutát a családi szövetségről, a tagok egymáshoz való viszonyáról, alkalmazkodásáról, illetve az ideális karácsonyról kérdeztük.","shortLead":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18...","id":"20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0.jpg","index":0,"item":"493f779c-3e51-436b-a0c1-8c6803f42a28","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","timestamp":"2024. december. 27. 18:33","title":"Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni, hogy mit hoz a holnap.","shortLead":"A katolikus egyházfő szerint nem szabad borúlátóan és lemondással várni a jövőt, akkor sem, ha nem lehet tudni...","id":"20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7012672-0188-4128-a20b-22c75514b218.jpg","index":0,"item":"c2977a9e-9f5b-48d7-8e80-8cc7b064438a","keywords":null,"link":"/elet/20241228_Ferenc-papa-ujevi-uzenet-beke-remeny-szeretet","timestamp":"2024. december. 28. 15:14","title":"Ferenc pápa: Ne csüggedjünk a háborúk miatt, mert a szeretet reménnyel tölti el a szívünket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60882094-64c0-40b0-bcaa-96a81e554dcc","c_author":"Németh András","category":"tudomany","description":"Geoffrey Hinton úgy véli, 10-20 százalékos annak az esélye, hogy a gyorsan fejlődő mesterséges intelligencia (MI) három évtizeden belül eltünteti az emberi fajt.","shortLead":"Geoffrey Hinton úgy véli, 10-20 százalékos annak az esélye, hogy a gyorsan fejlődő mesterséges intelligencia (MI) három...","id":"20241227_A-mesterseges-intelligencia-keresztapja-szerint-no-annak-a-veszelye-hogy-az-MI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60882094-64c0-40b0-bcaa-96a81e554dcc.jpg","index":0,"item":"aba844db-aa8d-4189-8c3a-e47f8bcfa79f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_A-mesterseges-intelligencia-keresztapja-szerint-no-annak-a-veszelye-hogy-az-MI","timestamp":"2024. december. 27. 19:42","title":"Az MI keresztapja szerint nő annak a veszélye, hogy a gépi értelem kiirtja az emberiséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ennek ellenére nem akarta kihagyni a nyári Eb-t, mert az orvosai nem ellenezték, ő pedig nem érezte magát betegnek.","shortLead":"Ennek ellenére nem akarta kihagyni a nyári Eb-t, mert az orvosai nem ellenezték, ő pedig nem érezte magát betegnek.","id":"20241229_Hajdu-B-Istvan-a-mutetjerol-Ismet-eletveszelyben-voltam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75409b35-1442-4e85-a6c6-10d651eec342.jpg","index":0,"item":"1a97b001-4a5d-4b7e-b3a5-7ecfa064ac03","keywords":null,"link":"/sport/20241229_Hajdu-B-Istvan-a-mutetjerol-Ismet-eletveszelyben-voltam","timestamp":"2024. december. 29. 09:44","title":"Hajdú B. István a műtétjéről: Ismét életveszélyben voltam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","shortLead":"A magyarországi vásárlásoknak hála Oroszország még mindig több vezetékes gázt ad el az EU-ba, mint Kínába.","id":"20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a80af61-0ee2-4db1-8e10-a5d26ed80ec0.jpg","index":0,"item":"6330f17e-d740-4a00-ab5e-8bcdfd76c34a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_Magyarorszag-habzsolja-az-orosz-gazt","timestamp":"2024. december. 28. 12:23","title":"Magyarország habzsolja az orosz gázt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira elégedett volt az általa készített csomagolóanyaggal, hogy Chatel.st-Denis-i házát is ezzel szigetelte.","shortLead":"Svájci otthonában meghalt Ake Gustafson, a Tetra Pak kartondobozok feltalálója. A 101 évet élt svéd mérnök annyira...","id":"20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7cdbc2-6c95-49a1-88e2-d33c515566c0.jpg","index":0,"item":"5094c6fb-e0eb-4695-8140-1504cfd8652b","keywords":null,"link":"/elet/20241227_101-evesen-meghalt-a-Tetra-Pak-italoskartonok-feltalaloja","timestamp":"2024. december. 27. 21:05","title":"101 évesen meghalt a Tetra Pak italoskarton feltalálója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"75880028-ea7f-4696-95d5-8a88f3d078a8","keywords":null,"link":"/360/20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","timestamp":"2024. december. 28. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 4. rész: Hogyan alakul az MI jövője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Globális játékossá vált a magyar piacról kilövő reklámügynökség
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A magyar piacról indult digitális ügynökség, a Carnation Group felvásárlása után is megmaradt budapesti irodájában, de már a nemzetközi Possible logó alatt dolgozik Londontól Szingapúrig a legnagyobb márkákkal. Legutóbb az Adidas új focicipőjének csináltak Londonban formabontó kampányt.
Az Adidas legújabb, Glitch néven futó focicipője tavaly debütált, de még most is csak kevesen juthatnak hozzá. A cipőt ugyanis csak egy appon keresztül lehet megrendelni, amit viszont meghívóval lehet letölteni. Ráadásul az alkalmazás csak Londonban aktív, így egyelőre csak egy szűk kör kiváltsága lehet az Adidas legújabb csodacipője.
„Először csak 250 focista kapott kódot az app letöltéséhez, de a cipő megvásárlásával további meghívókat küldhetnek szét, így bővítve a kört” – mesél legutóbbi nagy dobásukról Szabó Erik, az egykori Carnation Group digitális ügynökség, ma már Possible vezérigazgató-helyettese. A cipő egyébként két elemből áll, egy belső, zokniszerű, úgynevezett inner-shoe-ból és egy külső vázból (skin), így a vásárlók számtalan módon kombinálhatják a cipőt a különböző dizájnú elemek cserélgetésével.
„A Possible a projekthez egy mobilalkalmazást, egy m-commerce megoldást szállított, amelyen keresztül a cipőt meg lehet vásárolni” – mutat rá Duna János, a Possible budapesti irodájának vezérigazgatója. A kiterjedt globális hálóval rendelkező cégen belül azért a budapesti iroda kapta a megbízást (amelyet egyébként meghívásos tenderen nyertek el), mert itt van olyan magas szintű mobilfejlesztési kompetencia és referencia, amely egy ilyen összetettségű feladat kivitelezéséhez szükséges.
„Technológiai szempontból ez egy specifikus projekt volt, mert az appot egy új keretrendszerben, a Facebook által 2015-ben elindított React Native platformon fejlesztettük. A felhasználói felület össze van kötve a raktárkészlet szoftverével, a logisztikai céggel, továbbá számos háttérrendszerrel, így a megrendelő 24 órán belül kézbe kapja a cipőt egy Adidas futártól” – mesél a projektről a vezérigazgató.
„A denveri mobilos csapatunk bevonása is felmerült, de az Adidas külön kikötése volt, hogy európai időzónában lévő csapat dolgozzon a projekten” – árulják el, mi volt a magyarországi szakemberek melletti döntés egyik tényezője. A Possible ugyanis egy olyan ügynökség, amelynek a világ különböző pontjain vannak egymással szorosan együttműködő irodái, és ezeknek mind más-más erősségeik vannak.
„Ezt hívjuk mi Superpowernek” – teszi hozzá Szabó, aki szerint a Possible ebben tér el más ügynökségektől: szorosan, egy csapatként működnek együtt az egész világot lefedő irodák. „A Possible-nél nem lokációban gondolkodnak, hanem szakemberekben, képességekben és globális csapatban. Éppen ezért szoros a kooperáció az egyes irodák között. A kollégák túlnyomó része napi szinten együtt dolgozik valahol a világ másik pontján egy másik irodával” – mondja Szabó.
Az egykori Carnation Group 2012 óta képviseli a közép- és kelet-európai részleget a Seattle-i központtal működő Possible-ön belül, amely a világ legnagyobb ügynökségi holdingja, a WPP csoport digitális ágazata.
Possible
„A Possible nagyon friss képződmény. A WPP korábban több nagymúltú reklámügynökségi hálózatot vásárolt fel, de előszeretettel invesztál startupokba is. Utóbbiak vezetői döntöttek úgy, hogy csinálnak egy globális digitális ügynökséget. Megkeresték a tervvel Martin Sorellt, a WPP vezérigazgatóját, akinek nagyon tetszett a dolog. Úgy csatlakoztunk a WPP-hez, hogy egy éppen akkor létrejövő startupba, a Possible-be olvadtunk be. Így az akkor tizenöt éves Carnation lényegében egy nagyobb globális startup részévé vált, és a kezdetektől részese lehetett a jövő egyik vezetői globális digitális cégének” – mesél a korábbi beolvadásról Duna.
„A Possible vezetői ugyanolyan srácok, mint mi. Ők is régóta a szakmában vannak, csak ők Észak-Amerikában építettek fel ügynökségeket. Olyan ügynökségeket, amilyeneket mi anno példaként állítottunk magunk elé, amikor 2000 elején itthon alig egy tucatnyian a Carnationben tanácsadóként dolgoztunk” – teszi hozzá.
Így indult
A Carnation tanácsadó cégként indult, Szekfű Balázs alapította társaival 1997-ben. Nézték a nagy nemzetközi trendeket, projekteket, és ezek mentén alkottak stratégiákat olyan cégeknek, mint a Matáv, a Dreher, az MTV vagy az Ericsson.
Ezek viszont többnyire a fióknak készültek, mert senki nem valósította őket meg. Például a Mafilm Magyarországnak már több mint 15 éve prezentáltak egy olyan internetstratégiát, amelyben azt javasolták, hogy a filmekhez készítsenek webszájtokat, amelyek már a forgalmazás előtt aktívak, és infókat közölnek a forgatásról. Javaslataikat kutatásokkal támasztották alá, ezeket aztán az ügyfelek vagy megvalósítottak, vagy nem. Többnyire nem, ezért döntöttek úgy, hogy a tervezés mellett a megvalósítás irányába is elkezdenek építkezni.
Később pénzügyi befektető szállt be a cégbe, és Tóth Krisztián vette át a vállalat vezetését. A váltás és a hazai sikerek után a következő lépcső a külföldi terjeszkedés volt. 2009-ben elnyerték a Procter and Gamble egy genfi tenderét, amellyel Közép- és Kelet-Európa 23 országának a kiszolgálása került hozzájuk, plusz még 13 egy Coca-Cola tender elnyerésével.
A régiós terjeszkedés a felvásárlás szempontjából is fordulópontnak bizonyult, mert már nemcsak klasszikus ATL ügynökségek magyar leányvállalatai keresték meg őket, hogy legyen a Carnation a digitális lábuk, hanem a londoni WPP ernyőszervezet jelentkezett be náluk. Látták ugyanis, hogy sok országban dolgoznak együtt a P&G-vel, amely történetesen a WPP egyik legnagyobb ügyfele.
A Tescónak játékot is fejlesztettek
„Két éve elnyertünk egy tendert, amit a magyar Tesco írt ki. Egy olyan farmjátékot szerettek volna, mint a Farmville. Szerintem akkor még ők sem hitték, hogy ebből egy több évig tartó, sikeres platformot lehet építeni, inkább egy kisebb volumenű dologban gondolkodtak” – emlékszik vissza Szabó.
Ha írtunk volna listát arról, hogy milyen mondatok megjelenésére nem számítunk telefonunk képernyőjén, akkor a "Helyezz ki egy szárazáru pultot!" biztosan rajta lett volna. Az Én kicsi Tescóm alkalmazásban saját áruházat indíthatunk és üzemeltethetünk - az árukészlet megrendelésétől kezdve, a polcok elhelyezésén át, egészen az áruház feldíszítéséig -, mégpedig elég valósághű módon.
Az Én Kicsi Tescóm nevű játékot Magyarországon máig több mint 300 ezer felhasználó töltötte le. A játék egy olyan platformjává vált a cégnek, amelyen keresztül kommunikálhat a vevőkkel, sőt még a Clubcard hűségprogrammal is összekötötték.
„Egy mindentől független új játéknál mindig ki kell találni valami friss sztorit, hogy a felhasználók ne unják meg. A Tesco esetében viszont egyszerűen csak implementáljuk a cég aktuális üzeneteit, történéseit, akcióit, így nem kell mesterséges újdonságokat kreálnunk” - mutat rá az applikáció lényegére Szabó. A játék – ahogy egykor a Carnation is – azóta tovább terjeszkedett, és már négy kelet-közép európai piacon is letölthetik a mobilfelhasználók.
Varga Szabolcs cikke a HVG Extra Business közreműködésével készült.Hasonló cikkekkel a magazin friss számában is találkozhat, amelyben értékteremtő vállalkozások történeteit ismerheti meg. Keresse az újságárusoknál, vagy rendelje meg.
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!