EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mai cikkünkben bemutatunk egy olyan stratégiát melynek segítségével elérheti, hogy az eddigieknél jóval nagyobb számú látogató vásároljon illetve iratkozzon fel hírlevelére.
A jövőben már nem fog tudni értékesítést generálni az olyan weboldal, ahol egyszerűen csak leírnak néhány sort és elhelyeznek néhány fotót a kínált termékről. A siker érdekében célszerű kutatásokba, eszközökbe, infrastruktúrába és elemezhető riportok készítésébe fektetnie – olyan kimutatásokkal rendelkezni, melyekből a honlap tulajdonosa megismerheti látogatói igényeit.
A következőkben 7 hasznos tippet olvashat arról, hogy miként tud weboldala optimalizálásával a lehető legnagyobb profitra szert tenni.
1. Igaz, hogy a régi szokások nehezen kopnak el, de itt az ideje, hogy felrázza a hirdetési mixét. Ne feledje: weboldala az a hely ahol a fogyasztókkal való „társalgás” igazából elkezdődik - és Önnek ezt kontrollálnia kell. Mit szólna mondjuk ahhoz, ha a hagyományos reklám költségvetésének egy részét az online marketing büdzséjére és internetes fejlesztésekre költené? Így pontosan letesztelhetné a hatást. Esetleg forgathatna egy Tv reklámot mely jó alapként szolgálna internetes csapata számára, hogy - a videózás eszközeit felhasználva – reklámozni tudja az adott terméket a weboldalon. Találja meg az utat, miként tud átcsoportosítani forrásokat weboldala javára.
2. Kezdje az internetes célokkal. Mint bármely más marketing tevékenységnél, az online megközelítésnek is egy alaposan kidolgozott stratégiában kell gyökereznie. Ha a weboldal célja a látogatók vásárlóvá alakítása és az értékesítés akkor más taktikát kell alkalmaznia mint amikor a honlap a márkaépítésre és hosszú távú kapcsolatok kialakítására fókuszál. Szakítson pár percet weboldala céljainak prioritási sorrendbe állítására, majd ezután kezdje el a munkát.
3. „Mix and match.” Fontos, hogy előre válassza ki azt a taktikát, ami segíti céljai elérésében. Gyűjtsön össze minden olyan technológiát, melyek összhangban vannak a céljaival. Ha nem tudja végignézni az összeset, akkor fókuszáljon egy olyan eszközre mely azonnali hatást eredményez honlapján. A lehetőségek tárháza mérhetetlenül gazdag, a videótól a hanganyagokon át, a fogyasztók által létrehozható tartalomig. Először ötleteljen, majd induljon azzal a módszerrel, mely reálisan belefér a költségvetésébe.
4. Béreljen egy „konyhafőnököt”. A konyhafőnök egy olyan internetes szerkesztő, aki kezelni tudja a tartalom áramlását a weboldalon, aki rendelkezik elég hozzáértéssel a back-end technológiák és eszközök használatához és akinek az elsődleges fókusza a marketing. Nem árt, ha az illetőnek írói vénája is van, valamint kreatív gondolkodás is szükséges, hogy képes legyen a termékeket megfelelően bemutatni az interneten.
5. Készítsen egy naptárat. Hozzon létre egy akciókkal telített, vibráló naptárat, melyen láthatóak a tartalom változások, promóciós erőfeszítések, termék bevezetések, és PR kezdeményezések. Mindig tartsa frissen, csábítóan és akció-orientáltan a tartalmát. Egy naptár természeténél fogva ciklikus felépítésű, mely azt jelenti, hogy az épp véget érő kampányt ki kell értékelnie, egy új kampányt kel indítania és ezzel egyidőben terveznie kell egy jövőbeni kampányt is melyet mindig az előző kampányokból nyert tapasztalataira alapozhat.
6. Adjon látogatóinak egy „bikaszarvat”. Ez ugyan rémisztően hangzik, de itt az ideje, hogy bevonja a vásárlóit a weboldalán zajló folyamatokba, azáltal, hogy biztosítja a fogyasztók által készíthető tartalmak létrehozásának lehetőségét. A szavazások, hozzászólások, blogok, kérdőívek és fórumok csak néhány lehetőség a sok közül. A fogyasztók átláthatóságot akarnak és a hitelesség amit így elnyerhet messze meghaladja majd a néhány negatív hozzászólás erejét. A fogyasztók sokkal inkább bíznak a sorstársaikban mint a szokványos marketing szövegekben.
7. Koptassa el a mérőpoharát. Mindenki azt hajtogatja, hogy az internet a legjobban mérhető médium! De mikor nézte meg utoljára a látogatottsági statisztikáit? Itt az ideje, hogy befektessen a megfelelő látogatottságmérő technológiába és betervezzen néhány olyan alkalmat időbeosztásába, amikor a weboldala látogatottságát elemzi. Próbálja tökéletesen megérteni az átkattintások és kilépési pontok miértjét. Határozza meg, milyen útvonalakon közlekednek látogatói az oldalán és hogy tud javítani az eddigi a folyamatokon. Számtalan eszköz áll a rendelkezésére melyek elősegítik weboldala és értékesítési folyamata optimalizálását – amennyiben hajlandó időt és energiát áldozni a megfelelő látogatottsági adatok elemzésére.
A fentiekben bemutatott teljes átváltozás része annak az alapeszmének miszerint a média szétdarabolódása és a szélessáv terjedése átalakítja a fogyasztók viselkedését. Az ebben élenjárók már érzik ezt az eltolódást és igyekeznek magukévá tenni az eszmét. Újratervezik a lehetőségeket annak érdekében, hogy gazdagabb élményt nyújtsanak a fogyasztóiknak. A korai felismerők már megtették a szükséges lépéseket és számukra a változásokkal járó üzleti előnyök is világosan látszanak – növekvő márka ismertség és fogyasztói hűség, mely növekvő eredményeket hoz magával.
Itt az ideje, hogy Ön is újragondolja miként tudja „megfőzni” a tökéletes online ételt, hogy táplálni tudja médiára éhes fogyasztóit. De legyen óvatos! Ne kísérletezzen túl sokáig saját menüjén, mert versenytársai ugyanezekkel a problémákkal küszködnek és kifejleszthetik már azelőtt a megfelelő receptet - ellopva ezzel fogyasztóit – mielőtt esélye lenne kinyitnia a konyhája ajtaját.
A cikk eredeti változata a www.internet-marketing.hu oldalon olvasható.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
„Nagyon nehéz ide bekerülni, de még nehezebb elérni, hogy itt is maradj” – mondja a válogatottról Szoboszlai Dominik, aki a HVG-nek adott portréinterjúban beszélt a kislánya születéséről, a Liverpoolról, a vb-selejtezős esélyekről, és élete legnehezebb döntéséről is.
Felháborította a szakmai szervezetet az egészségügyi államtitkár szereplése a Harcosok órája podcastban.
A várhatóan többhetes felépülési időszak alatt az énekes koncertjei elmaradnak.
Huszonhét év után hagyja ott a Mol Csoportot Pethő Zsolt.