Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az autóipari vállalatok évente sok milliárd dollárt fektetnek a...
Az autóipari vállalatok évente sok milliárd dollárt fektetnek a minőségfejlesztésbe, a kínálati lánc hatékonyságának növelésébe és keresletmenedzsmentbe az árbevétel és a nyereség növelése érdekében. A piaci szereplők közül viszonylag kevesen invesztálnak azonban egy komoly lehetőségekkel kecsegtető területbe, mégpedig a szerviz-szolgáltatásokba - összegezhető a Deloitte friss globális elemzésének végkövetkeztetése
Az alkatrészellátási és a szervizdivíziók profitabilitása kifejezetten magas, az adatok szerint ebben a szegmensben a nyereségesség több mint 50 százalékkal haladja meg a gyártásban tapasztalhatót, miközben ezek a tevékenységek generálják a vállalati bevételek harmadát.
Fontos tevékenységi kör
A Deloitte elemzői szerint az alkatrészellátási és a szervizdivízió jelentőségét elsősorban az adja, hogy a változó keresleti igények, a telítődő nyugati piacok és az olcsó termékekkel megjelenő versenytársak miatt a nagy autógyártók komoly nyomás alá kerültek.
A gépkocsik és egyéb járművek életciklusa eközben lerövidült, a szerviz minősége pedig a fogyasztói elégedettség egyik legfontosabb szempontjává vált. Nagyon fontos faktor az is, hogy gazdasági nehézségek idején ez a szolgáltatás az amúgy megszokottnál is fontosabb, a gépkocsi-eladások visszaesése ugyanis viszonylag logikus lépés a jövedelmek csökkenésekor, de ezzel párhuzamosan a szervizelés iránti igény szinte automatikusan nő meg.
Azok az autós és járműipari cégek, amelyeknek sikerül megtartaniuk a vevőiket a garancia-időszak lejárta után is, nem csak a bevételi és profitsorokon nyernek, hanem jó eséllyel számolhatnak a hosszabb távon nagyon fontos lojalitás és márkahűség növekedésével is
Nagy eltérések, nagy lehetőségek
Az autós cégek között nagyok az eltérések az alkatrészellátási és a szervizdivíziók jelentőségével kapcsolatban, minden negyedik cég ugyanis kisebb nyereséget termel ezen a területen, mint a fő tevékenységi körében. Ez arra utal, hogy egyes vállalatoknál komolyak a ki nem használt lehetőségek.
A felmérés A Deloitte felmérésében szereplő több mint 30 autós cég 68 százalékának árbevétele meghaladja az évi 1 milliárd dollárt, 16 százaléknál pedig 600 millió és 1 milliárd dollár közötti a forgalom. A szerviz-szolgáltatások 56 százaléknál globálisan elérhetőek, 25 százaléknál regionális szinten szervezettek, 19 százaléknál pedig csak országos szinten léreznek. |
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A második kézbesítés körül azonban van némi ellentmondás.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.