Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Amennyiben egy kis vagy közepes vállalkozás hirdetni szeretne, azt leggyakrabban az interneten teszi meg - állapítja mega a Policy Agenda-Ipsos közös, júniusban elvégzett kutatása. A két cég a kis- és középvállalati konjunktúra-index program keretében folyamatosan vizsgálja, hogy a cégvezetőknek milyen elképzelései, tapasztalatai vannak a reklámpiacon.
A júniusi mérés adatai - amelyek nem változtak érdemben a negyedévvel korábbi felméréshez képest - azt mutatták, hogy a megkérdezett vállalatoknak a relatív többsége, 44 százaléka hirdeti magát (a saját honlapon kívül is) az interneten. Érdekes, hogy további 8 százalékuk eddig nem tette ezt, de a következő időszakban tervezi. Ugyanakkor ebből nem lehet egyértelműen arra következtetni, hogy a kkv-szektor szereplőinek internetes hirdetési aktivitása összességében növekedni fog, ugyanis jelentős arányt képviselnek közöttük a „lemorzsolódók”. A megkérdezettek 14 százalékára jellemző, hogy korábban hirdette magát az interneten, de ma már nem teszi. További 34 százalékuk pedig eddig sem hirdetett a világhálón, és a továbbiakban sem áll szándékában.
Az internetes hirdetésekhez való viszonyban nagyon markáns ágazati különbségek fedezhetők fel. Miközben az alaptevékenység, az ipar és feldolgozóipar, valamint a szállítás, távközlés területén működő vállalatok legnagyobb csoportját azok a vállalkozások jelentik, amelyek eddig sem hirdették magukat a neten, és a továbbiakban sem tervezik ezt, addig a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások több mint fele 60 százaléka hirdeti magát az világhálón ma is.
A regionális eltérések kevésbé markánsak, de az egyértelműen megállapítható, hogy az észak-magyarországi és észak-alföldi vállalkozások az átlagosnál kevésbé nyitottak az ilyesfajta hirdetési tevékenységre. Azok a vállalkozások viszont, amelyek hirdetik magukat az interneten, túlnyomórészt, 83 százalékban ezt folyamatosan, vagy nagyon gyakran teszik. Az alkalmi internetes jelenlét csak 17 százalékukra jellemző.
Abból a kérdésből, amely a vállalkozások termékeinek, szolgáltatásainak internetes bemutatására vonatkozott, kiderült, hogy a megkérdezettek mintegy 80 százalékának négyötödének van vagy volt saját honlapja. Közel felük használt már internetes hirdetéseket, csaknem négytizedük pedig elektronikus hírlevelet. A KKV-k egynegyede igyekszik kihasználni a közösségi oldalak adta lehetőségeket is termékeik, szolgáltatásaik népszerűsítésére. Egyéb módokat 9 százalékuk említett. Köztük a tematikus, szakmai gyűjtőoldalakat, online piactereket, webáruházakat és aukciós oldalakat, a Google szolgáltatásat (pl. Adwords), internetes adatbázisokat, cégkeresőket, és más cégek honlapjain való megjelenést. Mindössze a vállalkozások 7 százaléka mondta, hogy egyáltalán nem használja, nem használta az internetet ilyen célokra.
A Policy Agenda-Ipsos kutatói a kis- és középvállalatok körében végzett konjunktúra felmérésüket reprezentatív mintán, 700 cég vezetőjének válaszai alapján készítették el, az on-line vállalati panelen keresztül.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.