Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Jó okunk van feltételezni, hogy a Wizz Air nem tesz eleget egyes, a tulajdonviszonyokat érintő európai uniós előírásoknak, ezért hivatalos panasszal élünk az Európai Bizottságnál – jelentette be Michael Cawley, az ír fapados légitársaság vezérigazgató-helyettese Budapesten.
A Wizz Air információink szerint nem felel meg annak az európai uniós előírásnak, miszerint az EU-ban működő légitársaságnak többségben európai tulajdonban kell lennie – mondta Michael Cawley, a Malév által hagyott űrbe nagy erőkkel berontó ír Ryanair vezérigazgató-helyettese. A szabályozás szerint ugyanis az unión belül működő légitársaság tulajdoni struktúrájában legfeljebb 49 százalék lehet EU-n kívüli. Ez azonban Cawley szerint a Wizz Air esetében nem teljesül, ezért az ír fapados ma hivatalos panasszal él az Európai Bizottság illetékes szervezeténél. Cawley szerint tegnap bukkantak olyan információkra, amelyek alapján jó okkal feltételezik, hogy a Wizz Air Holding Plc. többszörös máltai tulajdoni piramisának tetején álló Stuart Blackburn csak stróman, aki EU-n kívüli tulajdonosok érdekeit képviseli.
A Ryanair szerint Blackburn 100 százalékban tulajdonolja a máltai bejegyzésű Osiris Holdingot, amelynek ugyancsak 100 százalékos birtokában van az Osiris Trust, amelyé a DCII Malta nevű társaság. Ez utóbbi cég a Wizz Air Holding 58 százalékos tulajdonosa, amely teljes egészében kezében tartja a Wizz Air Bulgariát, a Wizz Air Hungary Kft.-t és a Wizz Air Ukrajnát. Cawley szerint amennyiben feltételezéseik beigazolódnak, a Wizz Air nem léphetne piacra úgy, ahogy ezt most teszi.
Cawley szerint a Wizz Air magyar légitársaságnak állítja be magát, ám nemhogy nem magyar, de a vezérigazgató-helyettes szerint nem is európai, ezért szabálytalan a működése. A cégvezető természetesen tud arról, hogy Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Wizz Air igazgatóságának tagja, de "ettől még nem lesz magyar a társaság".
A Ryanair az adminisztratív hadakozás mellett más frontokon is erősít, a pénteki bázisnyitását követő első hónapban 1 millió eurót tervez elkölteni a magyar piacon reklámra és promócióra. Ebből félmilliót értékesítési promócióra fordít, 205-250 ezret a nyomtatott, illetve az elektronikus sajtóban tapsolnak el és 50 ezer jut az online médiára. Emellett fontolgatják, hogy Budapesten szimulátorközpontot létesítenek a személyzet kiképzésére.
A tervek szerint a jövő hét végén indul a légitársaság magyar nyelvű weboldala, ahol a teljes jegyfoglalási szolgáltatás elérhető magyar nyelven. Cawley szerint eddig 45 ezer foglalás futott be hozzájuk, ez ma ezerrel biztosan nőni fog, hiszen a társaság ma délután 4 órakor ezer ingyenjegyet osztogat szét a Westendben (a jegyek csak az ülőhelyet és az adókat, illetékeket fedezik, a csomagért fizetni kell).
A Ryanair más magyarországi repülőterekre is repülne, ha mutatkozna elegendő kereset, illetve a technikai-infratsrukturális feltételek teljesülnének. A társaság az infratsrukturális feltételek személyre szabásáról egyébként még mindig tárgyal a Budapest Airporttal, illetve a kormányzattal, ezek mibenlétéről azonban nem nyilatkozott a cégvezető.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.