szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hiába okosak az okos emberek, ha állítólag van bennük valami, ami meggátolja, hogy sikeresek legyenek egy vállalkozásban.

Amerikában köztudott, hogy a nagyon sikeres üzletemberek, gyártulajdonosok nem voltak kiemelkedően okos emberek. Általában Henry Ford autógyárost szokták felhozni példaként, aki nemcsak erőszakos és rasszista ember hírében állt, de rém buta is volt, már ami az intelligenciateszteken elért eredményeit illeti. Ezzel szemben a nagyon okos emberek, általában hasonló hibákat követnek el, ha vállalkozni akarnak, és ez az „okosságukból” fakad. Egy amerikai üzleti magazin összeszedte, hogy mik azok a szarvashibák, amik a „túl sok gondolkodás” miatt kudarcra ítélhetnek egy induló vállalkozást. Íme!

Túl sok időt töltenek gondolkodással, ahelyett, hogy cselekednének

A klasszikus hamleti példa – „az elszántság természetes színét a gondolat halványra betegíti” – náluk is igaz. Chris Yeah, amerikai IT guru szerint a stratégáknak és kutatóknak megvan a helyük a vállalkozásban, de ez nem az alapítók pozíciója. Szerinte az okos emberek állandóan újraírják a tervüket, ahelyett, hogy egyszerűen belevágnának egyetlen dologba.

Követik az irányt

A túl okos emberek hajlamosak nem kockáztatni, így általában a járt utat választják a járatlannal szemben. Ők azok, akik például szuper egyetemeken végeznek, majd elmennek bankárnak, pénzügyi tanácsadónak, stb., ahelyett, hogy belevágnának a saját bizniszükbe. 

Abbahagyják a próbálkozást

Az okos emberek sajnos elég lusták, állítja az üzleti magazin szerzője, mivel megelégednek azzal, hogy „alapból” jobb teljesítményre képesek egy adott területen, mint mások, akik esetleg kevésbé tehetségesek, de szorgalmasan gyakorolnak. Mindez oda vezet, hogy az okosak nem hajlandóak természetes tehetségüket fejleszteni, és bizony elvéreznek azok mellett, akik rendkívül szorgalmasak. (Ez eddig a klasszikus tücsök és hangya meséje – de vajon nem attól okos-e valaki, ha fejleszti a természetes tehetségét? Vagyis, ha nem él vele, nem fejleszti, akkor nem is lehet okos – a szerk.)

Alulértékelik a társas kapcsolatokat

A magányos zsenik nem jó munkatársak, képtelenek kapcsolatokat kiépíteni vagy reklámozni saját magukat. Mindez azért van, mondja a szerző, mert gyakran elfelejtik, hogy az intellektus önmagában kevés a mai világban az üzleti sikerhez.

Maguk felé hajlik az eszük

A magasan képzett emberek inkább hajlamosak azt gondolni, hogy aki hasonló egyetemi diplomával rendelkezik, mint ők, az is hasonlóan okos, mint ők. Bár számos nagy üzleti teljesítmény, vállalkozás indult az egyetemekről, a diploma egyáltalán nem garancia az intelligenciára, az üzleti sikerre meg pláne nem.

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketing tevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!