szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A legtöbben vonakodnak az új rendszerek bevezetésétől, mert megszokták a régit. Azonban legtöbbször érdemes váltani, mert a magyar kkv-k jellemzően nem túl napra készek, ami miatt rengeteg időt és energiát pazarolnak el. Ha az alábbi 5 jel egyike ismerős, jobb, ha minél előbb elgondolkodik cége ügymenetének modernizálásán.

„A legújabb technológiákra való áttérésből nem csak versenyelőnyt kovácsolhat, de egyben több szabadidőhöz is juthat, amit családjára vagy vállalkozása további fejlesztésére fordíthat” – nyilatkozta Jamie Sutherland, az online könyveléssel foglalkozó Xero ügyvezetője. Hogy segítsen a vállalkozások tulajdonosainak eldönteni, hogy mikor érdemes új technológiába befektetni, a cég öt pontban gyűjtötte össze a kényszerítő tényezőket.

Nincs különbség a munkája és a magánélete között.

Egy kisvállalkozásnál gyakori, hogy az ügyvezető szeretné, ha minden munkafolyamat rajta futna át, minek következtében megszűnik a magánélete. Azonban ma már különböző applikációk, programszervező alkalmazások sokasága áll a rendelkezésre, amely segítségével nem csak időbeosztásunkat tudjuk hatékonyabban újraszervezni, de szükség esetén át is tudja irányítani az e-mail- és telefonkommunikációt, hogy szabadidőnkben a cég egy másik, kompetens tagja lássa el a sürgős feladatokat.

A könyvelését egy Excel-táblán jelenti, a számlákat pedig egy cipős dobozba gyűjti.

A gépre lementett Excel-tábla és a számlák papírformában való tárolása helyett, ma már sokkal hatékonyabb, felhőalapú eszközök állnak rendelkezésére, amin átláthatóbban tudja kezelni pénzügyeit, nem beszélve róla, hogy ezek bárhonnan elérhetőek.

Kétségtelen, hogy egy emberként nem lehet hatékonyan kezelni az üzletmenet minden területét.

Ha azon kapja magát, hogy ön csinálja a marketinget, bajlódik a számvitellel, és közben a HR kérdésekkel is foglalkozik, nyilvánvaló, hogy egyik területen sem lesz igazán hatékony. Fontolja meg ezeknek a folyamatoknak az automatizálását, és csökkentse saját szerepét a napi rutinfeladatokban, így sokkal hatékonyabbá téve az üzletmenetet.

Nincs ideje a közösségi médiával foglalkozni.

A legtöbb kisvállalkozás tisztában van a közösségi média fontosságával, mégsem fordít rá elég időt, ezzel saját üzleti lehetőségeit csökkentve.  Érdemes a közösségi média monitoring eszközeivel nyomon követni a termékeket, hiszen számos visszajelzést lehet begyűjteni, amit felhasználva sokat tehetünk a vásárlói elégedettségért.

Gyorsan nő a cég.

Ha a vállalkozás gyors növekedést produkál, valószínűleg az indulásnál használt technológiák már nem felelnek meg a jelenlegi igényeknek. Más-más megoldás lehet célravezető egy 2-3 fős cégnél, és egy tíz főt meghaladó vállalkozásnál. Érdemes ilyenkor áttekinteni, és újraértékelni, hogy melyik szoftver az, amelyik ki tudjuk szolgálni a növekedés által támasztott igényeket.

Ha fel is sikerült fedezni, hogy a cégnek technológiai frissítésre van szüksége, a megfelelő szoftver vagy megoldás kiválasztása nem könnyű feladat, már csak azért sem, mert a kis cégek vezetőinek általában túl sok folyamatot kell felügyelnie ahhoz, hogy kellőképpen el tudjon merülni a technológia megismerésében, másrészről pedig nagy valószínűséggel nem is ért hozzá, ezért érdemes egy hozzáértő ember szolgálatait igénybe venni – írja a Mashable.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!