Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Egy dél-amerikai társaság lekoppintotta egy ígéretes magyar cég fejlesztését. Megkérdeztük a tulajdonost, mit tehet ilyenkor az ötletgazda.
Egy új kommunikációs protokollt tervezett az Opp.io magyar csapata, amellyel nagyban egyszerűsödne a cégek belső információcseréje. „A leggyakrabban használt kommunikációs csatorna a vállalati szférában az e-mail, de a szerteágazó levelezések, és a feljebbvalók rendszeres „cécézésének” köszönhetően a dolgozók munkaidejének meghatározó részét az e-mailek bogarászása teszi ki, ahelyett, hogy produktív munkát végeznének” – ismerteti az alapproblémát Bujdosó Attila, cégvezető. Az opp.io egy olyan szöveges, üzenetalapú kollaborációs platform, amelyen a meghatározott nyelvi jelek segítségével gyorsan ki lehet osztani a feladatokat, vagyis hogy ki, mivel, mit csináljon. A levelezéssel ellentétben itt nincs szükség címzésre, egyszerűen a név begépelésével eljut az üzenet a címzetthez, akinek nem szükséges válaszolnia, egyszerűen csak be tudja állítani, hogy dolgozik a feladaton, elakadt vagy elvégezte azt. Mindezt a meglévő üzenetben gombok megnyomásával tudja jelezni munkatársa felé. Alább megtekintheti a folyamat menetét.
A csapat tavaly októberben megdöbbenten olvasta a nemzetközi sajtóban, hogy egy brazíliai csapat, a hooli.io egy az egyben előjött az ötletükkel. Nem csak a termék hanem a weboldal szóhasználata is ugyanaz volt, ráadásul – amiről a sajtóhír szólt – a csapat a nevét is egy TV sorozatból „kölcsönözte”.
Sosem a versenytársak ölik meg a startupokat
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.