szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ráadásul az íz, az élmény fontosabb, mint az élénkítő hatás.

Kávézik a magyar otthon, kávézik a munkahelyén, tízből hét autós pedig a hosszabb utazást is megszakítja, hogy felhörpintsen egy kávét – ez derül ki a kávé világnapja alkalmából készített Mol-felmérésből.

A kávé kiválasztásánál a minőség az elsődleges szempont, a válaszadók több mint fele (62 százalék) naponta 2-3 alkalommal kávézik. Tízből hárman már az ébredést követő egy órán belül isszák meg az első kávéjukat. Ez azért érdekes, mert a válaszadók kevesebb, mint negyede (23 százalék) mondta azt, hogy az élénkítő hatás miatt kávézik. A többség a kávé íze, illata és aromája miatt vált rendszeres fogyasztóvá. A legnépszerűbb típus az eszpresszó (39 százalék), de minden ötödik kávéfogyasztó kapucsínót vagy latte macchiatót iszik.

Tavaly 3 millió tonna kávét importált az Európai Unió, ez 10 százalékkal több, mint 10 éve. A behozatal legnagyobb részét, 1,1 millió tonnát Németországban pörkölik. Másodikak az olaszok 560 ezer tonnával, őket Belgium 269 ezer, és Spanyolország 229 ezer tonnával követi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Változás zajlik a magyarok kávéfogyasztásában

Piaci várakozások szerint 5-10 százalékkal nőhet az idén a kávék és a teák forgalma, ami már tavaly augusztus és idén július között is elérte a 70 milliárd forintot – írta a Világgazdaság.