Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Fejpénnzel toboroz a BKV, mert 300 busz- és villamosvezető hiányzik a budapesti közlekedéséből, és munkaköreik kétharmada hiányszakmának tekinthető. A metróvonalak lezárása miatt dologtalan vezetőket nagyon nehéz és költséges a cégnél tartani.
A BKV kampányba fogott, és jobb híján képzi magának az embereket; 5-6 hónap altt, kb. 2 millió forintért termelnek ki maguknak egy munkaerőt – írta a Pénzcentrum. Dr. Környei Éva, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója szerint 150-200 autóbuszvezető és 50-100 villamosvezető hiányzik a cégtől, de szakmunkásokból, szerelőkből, mérnökökből is hiány van. A metrópótlás miatt további több száz sofőrre volt szükségük. Metróvezetőből viszont épp azért nincs hiány, mert a vonalak egy része le van zárva. „Igyekeztünk a kollégákat nálunk tartani, addig is más területeken foglalkoztatjuk őket, hogy ne menjenek el. Metróvezetőt szinte lehetetlen találni a munkaerőpiacon, és az nagyon hosszú idő, több hónap is, amíg egy jelentkezőt kiképzünk” mondta az igazgató, aki elárulta, ennek magas költsége van.
„2016 óta nagyon nagy lett a fluktuáció a BKV-nál is… kétségbeejtően kevés a munkaerő, sokan elvándorolnak nyugatra, mert ott jobban megfizetik” nyilatkozta Környei Éva. Az elmúlt két évi 15 + 12 százalékos bérfejlesztéssel, valamint az intenzív toborzási intézkedésekkel viszont sikerült mérsékelniük a fluktuációt. A BKV-nál nagyon bevált az ún. fejpénz bevezetése. Ez azt jelenti, hogy ha egy jelenlegi dolgozónk hoz egy hiányszakmás munkavállalót, és ő itt is marad a próbaidő letelte után, akkor kap egy bizonyos összeget. Ez valahol 50 és 100 ezer forint között van. Több mint 200 embert toboroztak már így.
A legnagyobb vetélytársak a kamionos cégek, de a külföld is elszívja a munkaerőt. A Volánhoz az utóbbi idők bérfejlesztései után már nem mennek át a munkavállalók. A nemek aránya is folyamatosan változik: a villamosokat 40 százalékban nők vezetik, a metrókat pedig 30 százalékban. Villamosvezetőnél a legutóbbi tanfolyamon 15-főből 7 volt nő. Trolibusznál valamivel kevesebb, 18 százalék. Autóbusznál a legkevesebb, de ott is növekedő a tendencia.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.