szerző:
hvg.hu

Fejpénnzel toboroz a BKV, mert 300 busz- és villamosvezető hiányzik a budapesti közlekedéséből, és munkaköreik kétharmada hiányszakmának tekinthető. A metróvonalak lezárása miatt dologtalan vezetőket nagyon nehéz és költséges a cégnél tartani.

A BKV kampányba fogott, és jobb híján képzi magának az embereket; 5-6 hónap altt, kb. 2 millió forintért termelnek ki maguknak egy munkaerőt – írta a Pénzcentrum. Dr. Környei Éva, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója szerint 150-200 autóbuszvezető és 50-100 villamosvezető hiányzik a cégtől, de szakmunkásokból, szerelőkből, mérnökökből is hiány van. A metrópótlás miatt további több száz sofőrre volt szükségük. Metróvezetőből viszont épp azért nincs hiány, mert a vonalak egy része le van zárva. „Igyekeztünk a kollégákat nálunk tartani, addig is más területeken foglalkoztatjuk őket, hogy ne menjenek el. Metróvezetőt szinte lehetetlen találni a munkaerőpiacon, és az nagyon hosszú idő, több hónap is, amíg egy jelentkezőt kiképzünk” mondta az igazgató, aki elárulta, ennek magas költsége van.

„2016 óta nagyon nagy lett a fluktuáció a BKV-nál is… kétségbeejtően kevés a munkaerő, sokan elvándorolnak nyugatra, mert ott jobban megfizetik” nyilatkozta Környei Éva. Az elmúlt két évi 15 + 12 százalékos bérfejlesztéssel, valamint az intenzív toborzási intézkedésekkel viszont sikerült mérsékelniük a fluktuációt. A BKV-nál nagyon bevált az ún. fejpénz bevezetése. Ez azt jelenti, hogy ha egy jelenlegi dolgozónk hoz egy hiányszakmás munkavállalót, és ő itt is marad a próbaidő letelte után, akkor kap egy bizonyos összeget. Ez valahol 50 és 100 ezer forint között van. Több mint 200 embert toboroztak már így.

A legnagyobb vetélytársak a kamionos cégek,  de a külföld is elszívja a munkaerőt. A Volánhoz az utóbbi idők bérfejlesztései után már nem mennek át a munkavállalók. A nemek aránya is folyamatosan változik: a villamosokat 40 százalékban nők vezetik, a metrókat pedig 30 százalékban. Villamosvezetőnél a legutóbbi tanfolyamon 15-főből 7 volt nő. Trolibusznál valamivel kevesebb, 18 százalék. Autóbusznál a legkevesebb, de ott is növekedő a tendencia.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Sólyom László: „A független oldalak ma a szabadság kis körei”

Sólyom László: „A független oldalak ma a szabadság kis körei”

Szlovákiában is életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték Rohácot

Szlovákiában is életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték Rohácot

Irán elismerte: "fontos" rakétakísérletet hajtottak végre

Irán elismerte: "fontos" rakétakísérletet hajtottak végre

Bezáródott az autójába Theresa May, amikor Angela Merkelhez ment – videó

Bezáródott az autójába Theresa May, amikor Angela Merkelhez ment – videó

Lehet, hogy ennyi volt Arjen Robbennek

Lehet, hogy ennyi volt Arjen Robbennek

Új funkció került a Facebook Messengerbe, ami az aksit is kíméli és alig foglal helyet

Új funkció került a Facebook Messengerbe, ami az aksit is kíméli és alig foglal helyet