szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem telefonos átverésről, hanem annál sokkal többről van szó egy új típusú csalásban, melynek során létező cégek próbálnak pénzt lehúzni kkv-kól.

Több mint 150 ezer forintot akart behajtani egy cég egy olyan „ügyfelén”, akivel soha nem szerződött. A Zoom.hu olvasója, István azt mesélte, telefonon kereste meg őt egy magát cégtudakozóként hirdető kft. munkatársa. A bemutatkozás után előadta, hogy segítségükkel növelheti vállalkozása ismertségét, de ezt István határozottan visszautasította. A nő megkérdezte, küldhet-e tájékoztatót, István pedig, hogy rövidre zárja a beszélgetést, beleegyezett.

Az e-mail viszont nemcsak tájékoztató volt, hanem üdvözlet is egyben, melyhez szolgáltatási szerződést csatoltak. A cég képviselői nem jelentkeztek két hónapig, akkor viszont újra hívták Istvánt, mégpedig utolsó felszólításként. Végrehajtóval és bírósággal fenyegetőztek, és azt mondták, „a tények nem tudása nem mentesít a fizetési kötelezettség alól, és mivel letelt a két hónap, életbe lépett az ÁSZF 6.5-ös pontja”.

A cég honlapján megtalálható Általános Szerződési Feltételekben a hivatkozott rész kimondja, hogy rendes felmondással a szerződés nem szüntethető meg, és ha azt a promóciós időszak lejárta előtt 15 nappal, írásban nem mondja fel az ügyfél, automatikusan meghosszabbodik. Mivel István nem rendelt meg semmit, a napokat sem számolta.

Egyébként a telefonhívás és az emailes díjbekérő is aznap érkezett, mikor az éves hosszabbítás életbe lépett. István kérte, hadd hallgassa meg az első beszélgetést, mire azt mondták: „majd ha abban a fázisban lesz az ügy, de az már magának sokba fog kerülni!” Ugyanez a cég egy másik ténylegesen leszerződött ügyfelének alig engedélyezte a szerződésbontás, az eredetit pedig nem adták át neki, mondván, “Nem őrzünk ennyi szerződést, mert képtelenség.”

A Fogyasztóvédelem szerint ha a szolgáltató kérésünk nélkül ad át vagy ad el számunkra valamilyen terméket, vagy nyújt szolgáltatást, akkor ezen (nem megrendelt) termékért vagy szolgáltatásért nem követelhet díjat tőlünk. Ezzel kapcsolatban (konkrét akaratnyilatkozatunk hiányában) a szolgáltató nem hivatkozhat arra sem, hogy hallgatólagosan elfogadtuk a terméket vagy ráutaló magtartással beleegyeztünk a szolgáltatás nyújtásába.

A interneten számos beszámoló kering hasonló esetekről.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Olyan sok gyanús telefonhívás volt az elmúlt napokban az országban, hogy most már megszólaltak a mobilszolgáltatók

Belföldön fogadva nem növelheti az előfizető mobiltelefon-számláját, ha a külföldi számról kezdeményezett hívást fogadja, de ha valaki figyelmetlen vagy kíváncsi, és visszahívja a gyanús külföldi számot, akkor adódhatnak problémái: lehet, hogy fizetnie kell majd, de az is lehet, hogy mindenféle ajánlattal fogják később zaklatni. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a mobilszolgáltatók tudatos fogyasztói magatartásra és megfontoltságra intik az előfizetőket.