Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nem telefonos átverésről, hanem annál sokkal többről van szó egy új típusú csalásban, melynek során létező cégek próbálnak pénzt lehúzni kkv-kól.
Több mint 150 ezer forintot akart behajtani egy cég egy olyan „ügyfelén”, akivel soha nem szerződött. A Zoom.hu olvasója, István azt mesélte, telefonon kereste meg őt egy magát cégtudakozóként hirdető kft. munkatársa. A bemutatkozás után előadta, hogy segítségükkel növelheti vállalkozása ismertségét, de ezt István határozottan visszautasította. A nő megkérdezte, küldhet-e tájékoztatót, István pedig, hogy rövidre zárja a beszélgetést, beleegyezett.
Az e-mail viszont nemcsak tájékoztató volt, hanem üdvözlet is egyben, melyhez szolgáltatási szerződést csatoltak. A cég képviselői nem jelentkeztek két hónapig, akkor viszont újra hívták Istvánt, mégpedig utolsó felszólításként. Végrehajtóval és bírósággal fenyegetőztek, és azt mondták, „a tények nem tudása nem mentesít a fizetési kötelezettség alól, és mivel letelt a két hónap, életbe lépett az ÁSZF 6.5-ös pontja”.
A cég honlapján megtalálható Általános Szerződési Feltételekben a hivatkozott rész kimondja, hogy rendes felmondással a szerződés nem szüntethető meg, és ha azt a promóciós időszak lejárta előtt 15 nappal, írásban nem mondja fel az ügyfél, automatikusan meghosszabbodik. Mivel István nem rendelt meg semmit, a napokat sem számolta.
Egyébként a telefonhívás és az emailes díjbekérő is aznap érkezett, mikor az éves hosszabbítás életbe lépett. István kérte, hadd hallgassa meg az első beszélgetést, mire azt mondták: „majd ha abban a fázisban lesz az ügy, de az már magának sokba fog kerülni!” Ugyanez a cég egy másik ténylegesen leszerződött ügyfelének alig engedélyezte a szerződésbontás, az eredetit pedig nem adták át neki, mondván, “Nem őrzünk ennyi szerződést, mert képtelenség.”
A Fogyasztóvédelem szerint ha a szolgáltató kérésünk nélkül ad át vagy ad el számunkra valamilyen terméket, vagy nyújt szolgáltatást, akkor ezen (nem megrendelt) termékért vagy szolgáltatásért nem követelhet díjat tőlünk. Ezzel kapcsolatban (konkrét akaratnyilatkozatunk hiányában) a szolgáltató nem hivatkozhat arra sem, hogy hallgatólagosan elfogadtuk a terméket vagy ráutaló magtartással beleegyeztünk a szolgáltatás nyújtásába.
A interneten számos beszámoló kering hasonló esetekről.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.