Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A márciusi dél-angliai Szkripal-merénylet elkövetésével vádolt két orosz ügynök, Alekszandr Petrov és Ruszlan Bosirov számára lefoglalták a Petroff & Boshiroff márkanavet, így a két titkosszolgálati ügynök piacra dobhatja az álnevükre emlékeztető termékeket: parfümöket, illetve vegyipari cikkeket.
A márkanév bejegyzését egy moszkvai cég, a Golden Brand intézte el, s a cég képviselői szerint a jogokat ingyen adják át a két ügynöknek. „A bejegyzés után már meg is alakíthatják a vállalatot, a márkanév igencsak sikeres lehet” – idézte a Golden Brand képviselőjét a The Moscow Times című moszkvai lap, amely szerint a két ügynök akár utazási irodát, illetve fitnesz-központot is üzemeltethet a Petroff & Boshiroff név alatt.
Oroszországban igyekeznek többen hasznot húzni a sikertelen merényletből, áprilisbanmár piacra került a Szkripal-akcióhoz használt idegméreg a „novicsok” nevét viselő főzőolaj is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.