szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Air France-hoz tartozó butik légitársaság elsősorban az ezredfordulós generációra koncentrál.

Dizájnnal, digitális technológiával és mérsékelt árakkal csábítaná fedélzetére a 18-35 éves korosztályt az Air France szigorúan nem fapadosnak, hanem butiknak nevezett légitársasága. A laza hangulatot nemcsak a széles alkoholválasztékkal, hanem azzal is igyekeznek megteremteni, hogy modern, egyszerű uniformist visel a személyzet, akiknek a színes poló, vagy akár az edzőcipő is engedélyezett. (Ha nem is a tréningruha, amelyről cikkünk előző verziójában írtunk, tévedésből.)

Az október 28-i csendes start után november 8-án hivatalosan is elindult a JOON első járata a párizsi Charles de Gaulle (CDG) repülőtérről Budapestre.  A téli menetrend kezdetétől a korábban az Air France által üzemeltetett járatokat – naponta háromszor – a 2017-ben indított JOON repüli a magyar és a francia főváros között.

„Biztosak vagyunk abban, hogy a magyar utazók körében is népszerű lesz a légitársaság, amely fiatalos, lendületes arculatával és szolgáltatási színvonalával valami egészen újat kínál a piacon. A JOON megjelenésével 16 %-kal nőtt az utasok rendelkezésére álló férőhelyek száma a Budapest–Párizs-vonalon. Erre a bővítésre biztosan lesz is kereslet, hiszen a két főváros között évente mintegy hatszázezren utaznak, és ez az utasszám folyamatos növekedést mutat; az idei év végére elérheti a hétszázezer főt is” – nyilatkozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Nyáron több hosszú távú JOON-járat indult Párizsból Kairóba, Fokvárosba, Fortalezába, Mahéba és Mumbaiba az elmúlt szezonban, de Berlin, Barcelona, Porto és Lisszabon mellett Rómába, Nápolyba és Isztambulba is repülhetünk a JOON járatain. 2019 nyarától Ecuador fővárosába, Quitóba is utazhatunk Párizsból, ahogy a karib-tengeri Saint-Martin szigetére is, az európai desztinációk sorához pedig Madrid, Stockholm, Prága és Manchester csatlakozik 2019 nyarától.

A retúr járatok ára 49 eurótól kezdődik. Az organikus kávé, vagy tea, a víz, vagy narancslé ingyen jár minden járaton, az étkezésért azonban csak a business és prémium osztályon utazóknak nem kell fizetniük, viszont természetes, gourmet ételeket kínálnak. A fedélzeten fedélzeten wifi is van a streaming szolgáltatás eléréséhez, amiket mindenki a saját okoseszközein nézhet. A tengerentúli járatokon pedig VR-szemüveget is lehet kérni a 3D-s mozikhoz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!