szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez is kell ahhoz, hogy a magyar főváros regionális cargo elosztóközpont lehessen.

A Budapest Airport két nagy kínai cargo repülőtérrel is szorosabbra fűzi az együttműködését, a Magyarország és Kína közötti légi összeköttetések továbbfejlesztése érdekében – derül ki a Budapest Airport közleményéből. Ez a Pekingben rendezett Egy övezet, egy út fórum csúcstalálkozó során aláírt együttműködési megállapodás egyik legfőbb célja, a másik, hogy Magyarországot a Kínába irányuló magyar export, illetve a kínai áruk első számú közép-kelet-európai légi kapujává, egyfajta komplex logisztikai bázissá és elosztóközponttá fejlessze a régióban.

„Két ilyen – földrajzilag távol lévő – ország között akkor lehet jó gazdasági együttműködés, hogyha vannak összeköttetések, ezért kiemelt jelentősége van a légi kapcsolatoknak, a légi járatoknak Magyarország és Kína között. Ezért is örömteli a Hszian-i repülőtér és a Budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér közötti együttműködési megállapodás aláírása, hiszen ez a megállapodás újabb kínai városokat kapcsolhat be abba a hálózatba, ahova közvetlenül lehet repülni Magyarországról, Budapestről. A gazdasági kapcsolatok mellett a turizmust is tovább tudjuk így fejleszteni, a tavalyi esztendőben 14 százalékos növekedést követően rekordszámú, 256 ezer kínai turista járt Magyarországon” – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az aláírási ceremónián.

A magyar–kínai fórumon számos további megállapodás is létrejött a magyar és a kínai partnerek között, a beruházások és a gyógyszeripar terén.

A partnerek a jövőben még erőteljesebben népszerűsítik Kínában a dinamikusan fejlődő budapesti repülőteret, mint a közép-kelet-európai régió egyik legfontosabb légi kapuját.

Április eleje óta a Cargolux heti két további közvetlen áruszállító járatot üzemeltet Budapest és Csengcsou, a világ egyik leggyorsabban fejlődő repülőtere között Boeing B747-es típusú óriásgéppel. A Selyemút kapujában, az iparáról ismert Sanhszi tartományban található Hszian Nemzetközi Repülőtér révén pedig a Budapest Airport egy stratégiailag fontos partnerre tesz szert, aki sokat segíthet abban, hogy a magyar fővárosi repülőtér a kínai vállalatok számára a közép-kelet-európai térségben regionális cargo elosztóközponttá fejlődhessen.

A légiáru-szállító vállalatok igényeinek növekedésre válaszként a Budapest Airport tavaly 32,6 millió eurós (kb. 10 milliárd forintos) projekt keretében megkezdte az új Cargo City kivitelezését. A 2. Terminál közelében épülő, 21 600 négyzetméteres raktárépület szerkezete már elérte végleges formáját. Mellette az úgynevezett speditőr (szállítmányozási) épület földmunkái is gőzerővel zajlanak; utóbbi 11 200 négyzetméter raktárterületet, illetve irodalétesítményeket biztosít majd a légiáru-kezelő raktár, illetve az idén megépülő 32 000 négyzetméteres új beton forgalmi előtér tőszomszédságában. Itt akár két F kategóriájú, vagyis Jumbo méretű cargo repülőgép egyidejű kiszolgálása is lehetővé válik. A Budapest Airport új cargo bázisát ez év végén vehetik birtokba a fuvarozók és a bérlők.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!