szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogy Magyarországon, a digitális reklámpiac bevételeinek nagy része az Egyesült Királyságban is a nagy techmultiknál landol.

Megvizsgálja az online platformok (főként a Google és a Facebook) szerepét a digitális hirdetési piacon a brit versenyhivatal – jelentette be a szervezet. A hivatal közlése szerint a vizsgálatot különösen azok az aggodalmak váltották ki, hogy a felhasználóknak nincs elég ráhatásuk arra, hogyan gyűjtik és teszik pénzzé az adataikat ezek a platformok. A vizsgálat során annak is utánajárnak, a Facebook és a Google dominanciája a digitális hirdetési piacon nem korlátozza-e más szereplők lehetőségeit. A vizsgálatot a tervek szerint legkésőbb 2020 július 2-ig lezárják.

Becslések szerint a két óriáshoz folyik be a brit digitális reklámpiac bevételeinek 61 százaléka.

A Reklámszövetség szerint a magyar digitális reklámpiac bevételeinek 55 százaléka landolt 2018-ban a nagy globális szereplőknél, elsősorban a Google-nál és a Facebooknál.

A brit hivatal vizsgálatát egy kormányzati jelentés előzte meg, ami arra jutott, hogy az Egyesült Királyságban új trösztellenes szabályokat kellene bevezetni a nagy online techmultik miatt. A jelentés nyilvánosságra hozása után Philip Hammond gazdasági miniszter a digitális reklámpiac felülvizsgálatát kérte a versenyhivataltól.

(CNBC)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!