Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Néhány saját márkás terméknél egyáltalán nem fognak pálmaolajat használni az év végére – ígérte a Spar.
Nyílt levélben kérte a Tudatos Vásárlók Egyesülete az Aldit, a Spart és Lidlt, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket. A Spar most reagált a kérésre: mint írták, a cég „szeretné a felhasznált pálmaolaj mennyiségét is jelentősen visszafogni, mivel az alapanyag iránt világszerte fokozódó igénynek esőerdők – és így számos növény- és állatfaj – esik áldozatául”. Ezért az áruházlánc azt tűzte ki célul, hogy már 2019 végére számos saját márkájához egyáltalán ne használjanak pálmaolajat.
„A pálmaolaj kiváltása az érintett termékkategóriákban már csak minimális számú terméknél nem valósult meg. A folyamatot az év végéig ezeknél is le szeretnénk zárni” – írták.
A pálmaolajat nagyrészt a harmadik világ országaiban termesztik, ahol olcsó a munkaerő, és a környezetvédelmi szabályozások gyakran hiányosak. Az olajpálma-ültetvények telepítéséért naponta 20 hektárnyi esőerdőt vágnak ki, az alacsony ára miatt mára már számtalan feldolgozott élelmiszerben és kozmetikumban van jelen.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.