szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Annyit rendelünk online, hogy egy év alatt 14 százalékkal több csomagot kellett a Magyar Postának szállítania.

A Magyar Posta 2018-ban is összesen 41 millió csomagot, illetve csomagjellegű küldeményt kezelt, ami saját számításai szerint idén közel 47 millió kúszhat fel.

A növekedés főleg annak köszönhető, hogy sokan a határon túlról rendelnek: ez EU-n kívülről rendelt küldemények mennyisége idén novemberben akár 30-40 százalékkal is meghaladhatja az egy évvel ezelőttit. Az ünnepi szezonban ez még tovább növekedhet, az is előfordulhat, hogy egy nap akár 250 ezer darabot is meghaladja a küldemények száma. És hogy miért a Magyar Posta és nem valamelyik más szolgáltató? „A tapasztalatok szerint minimálisan emelkedett azon ügyfelek száma, akik hajlandóak fizetni a szállítási és kézbesítési szolgáltatásért” – olvasható a mostani közleményben.

Mint írták, az Európai Unión kívülről érkező árutartalmú küldemények hátránya, hogy közönséges levélként érkeznek (a legolcsóbb, általában ingyenes a szállításuk), ezért azokat postaládába kell kézbesíteni. Sokszor azonban „még a postás táskájába is alig fér bele, nemhogy a postaládába”, ilyenkor jellemzően értesítőt kap róla az ügyfél.

A külföldről érkező árut tartalmazó küldemény leggyakoribb kiindulási pontja Kína, innen rendelnek a legtöbben, ezt követi az Amerikai Egyesült Államok, Szingapúr, Japán, Malajzia, Dél-Korea és Hongkong. Érdekesség, hogy miközben a NAV tavaly 69 ezerszer vámkezelt EU-n kívüli országból feladott postai csomagokat, ez a szám idén már most meghaladja az 58 ezret. A csomagok leggyakrabban mobiltelefont, tabletet, étrend-kiegészítőt, ruházati termékeket, kozmetikumot és elektronikai kiegészítőket, valamint LED lámpákat tartalmaztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!