szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egyszereplős tendert írt ki az MTVA a reklámfelületeinek értékesítésére. A várható nyertes cég tulajdonosai között Fidesz-közeli szereplőket találhatunk.

A Media Services Company (MSC) értékesítheti az állami média hirdetési felületeit a következő három évben, ha nem minősítik ismét érvénytelennek az erre vonatkozó tendert. A G7 cikke szerint a közbeszerzés eredménye nem meglepő, mert eddig is ők végezték ezt a munkát az MTVA számára, illetve más nem is adhatott ajánlatot, mivel csak az MSC-t hívták meg a tenderre.

Az MTVA által kiírt közbeszerzés szerint a 3 évre szóló megállapodás az állami média valamennyi hirdetési felületére kiterjed, vagyis az MSC anyavállalata, az Atmedia kezeli

  • az M1, M2, M4, M5, Duna, Duna World tévécsatornák,
  • a Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó rádiók, illetve
  • az előbbiekhez tartozó teletext és
  • az online (így különösen a hirado.hu, mediaklikk.hu, petofilive.hu, m4sport.hu)
    felületeket.

Az MTVA minimum 2,3 milliárd forintot remél a felületek értékesítéséből, de az elmúlt években 6 milliárd forint körül alakult a reklámbevétele. Az ügynökség 3,2 milliárd forintig a piaci hirdetési bevételek 10,5 százalékát kapja meg, efölött pedig 200 millió forintonként nő a jutalék, úgy, hogy a 4 milliárd feletti részre már több mint 18 százalék jár.

Ez alapján a Media Services Company évi 700-800 millió forintot kereshet az állami megbízáson. Az állami hirdetések után csak 5,5 százalékos jutalékot számolhatnak el, de ahogy a G7 is megállapítja, ebben az esetben az állam saját magánál hirdet és ezen keres az Atmedia. A cég az ország egyik legnagyobb reklámértékesítője (sales house) és 2016-ban került kormányközeli kézbe, ekkor vásárolta meg a Habony Árpádhoz köthető Tombor András.

Az Atmedia tulajdonosai között találjuk Mészáros Lőrinc magántőkealapját, részben a Tv2 új tulajdonosi körét, a felcsúti milliárdossal jó kapcsolatot ápoló Vida József és üzlettársait.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Oroszi Babett Vállalkozás

Nemcsak a TV2, a nagy pénzeket hozó IKO és Atmedia tulajdonviszonyai is átláthatatlanabbá válnak

A TV2-t birtokló cégnél, az Abraham Goldmann Zrt.-nél arról határoztak, az eddig csak elektronikusan létező részvényeiket kinyomtatják. Így tulajdonképpen nyom nélkül lehet adni-venni őket, egy ilyen tranzakcióhoz ugyanis nagyjából elég annyi, hogy az értékpapírokon átírják a tulajdonos nevét. Kutakodtunk és kiderült, a változtatás nemcsak a TV2-t érinti, mivel az Abraham Goldmann a tévének műsorokat gyártó IKO Holdingban, valamint a csatorna műsoridejét értékesítő Atmediában is tulajdonos, így ezekre a cégekre ugyanúgy érvényes a megállapítás.

A Vatikán a szegényeknek szánt pénzt is magára költi

A Vatikán a szegényeknek szánt pénzt is magára költi

Grandiózus klímavédelmi tervet jelentett be az Európai Bizottság elnöke

Grandiózus klímavédelmi tervet jelentett be az Európai Bizottság elnöke

A biciklis bérgyilkos berlini merénylete próbára teszi a német-orosz viszonyt

A biciklis bérgyilkos berlini merénylete próbára teszi a német-orosz viszonyt

Trump megkérte az oroszokat, hogy ne avatkozzanak be az újabb elnökválasztásba

Trump megkérte az oroszokat, hogy ne avatkozzanak be az újabb elnökválasztásba

Karácsony: Az ördöggel is leülök tárgyalni, ha így meg tudom menteni a színházainkat

Karácsony: Az ördöggel is leülök tárgyalni, ha így meg tudom menteni a színházainkat

Fideszes körökben gáncsolták el Orbán kultúrharcosainak nyomulását

Fideszes körökben gáncsolták el Orbán kultúrharcosainak nyomulását