Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Kivonulni biztosan nem fognak, ellenben több területen fejlesztenék a szolgáltatásaikat.
Bár az utóbbi időben többször is olvasni lehetett arról, hogy a Tesco feladná magyarországi érdekeltségeit, most a penzcentrum.hu-nak adott interjújában Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója elmondta, hogy „hosszú távon” terveznek az országban.
Ezért további befektetéseket is terveznek, ezzel kapcsolatban elhangzott, hogy 2009 és 2018 között 180 milliárd forintot fordítottak hálózatuk fejlesztésére. Ennek kapcsán mind a 112 hipermarketben átalakították és újrafókuszálták a termékkínálatot, mert „az emberek például sokkal többre értékelik az idejüket, és már nem járnak a Tescóba nagyméretű elektromos termékeket, vagy CD-t és videókazettát vásárolni”.
Az áruházi alapterület módosulásával felszabadult helyeken pedig több szolgáltatást tudunk kínálni a vásárlóinknak, például gyógyszertárat, postát, éttermeket vagy más ruházati és sportmárkákat, ami összességében véve hatékonyabbá teszi a bevásárlásukat” – fogalmazott Simister.
A vezető az online bevásárlás lehetőségének bevezetésével is elégedett volt, mint mondta, már 1,6 millió lakost el tudnak érni ezáltal, ám arra a kérdésre nem válaszolt, hogy a jövőben tervezik-e bővíteni a rendszert. Az interjúban elhangzott az is, hogy az önkiszolgáló pénztárak népszerűek, arra a kérdésre pedig, hogy lesznek-e teljesen eladó nélküli boltok Magyarországon, azt mondta Simister, hogy „az Egyesült Királyságban és Ázsiában érintésmentes bevásárlási modelleket és más új koncepciókat is tesztelünk, amelyeket Magyarországra is el fogunk hozni, ha beválnak, és a vásárlók körében is népszerűek lesznek.” Az viszont biztos, hogy a Clubcard rendszert fejleszteni szeretnék,
célunk, hogy alkalmazásfrissítésekkel, fejlesztésekkel és az alkalmazásban indított új típusú kampányokkal még inkább digitalizáljuk.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Komoly eszközt kaptak a kezükbe a klímaváltozás ügyét szívükön viselők a klímatörvényt részben megsemmisítő alkotmánybírósági határozattal. A kormány immár nemcsak, hogy nem háríthatja át a teendőket a jövő generációkra, de le sem szerelheti őket azzal, hogy „De hát van klímatörvény!”.
Az orosz elnök arról is beszélt, hogy nem zárja ki az észak-ukrajnai Szumi város elfoglalását, hogy „biztonsági övezetet” hozzanak létre.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Trump, Irán és Magyarország a címlapokon a külföldi lapoknál. Nemzetközi lapszemle.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.