szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kétséges az utánpótlás jövője, mert az oktatáshoz sok jármű kell, a cégalapításhoz szükséges költségek pedig magasak.

Megállhat az autósiskolák fogyása Magyarországon, de ezzel együtt is kétséges az utánpótlás jövője – közölte az Opten az MTI-vel.

A céginformációs szolgáltató kedvezőnek tartja, hogy többéves összevetésben javulnak a cégek eredményei. A járművezetői oktatáshoz ugyanakkor sok jármű kell, a magas induló költség pedig megnehezíti a cégalapítást.

Az Opten összesítése szerint 2012 óta, kisebb megszakításokkal, folyamatosan egyre kevesebb autósiskola működik.

A járművezetők oktatásával főtevékenységként foglalkozó cégek száma tavaly 608-ra csökkent, noha 2016-ban még 640-en voltak. Cserélődésük ugyanakkor a belföldi átlaghoz képest alacsony.

Alkalmazottaik száma 962-ről már 1123-ra nőtt három év alatt, bár az autósiskolák szakoktatói jórészt vállalkozási szerződéssel dolgoznak. A cégek összesített árbevétele 2016 és 2018 között 14,6 milliárd forintról 18,5 milliárd forintra, adózás előtti eredményük 1,02 milliárd forintról 1,99 milliárd forintra nőtt.

Az ágazat jövőjét továbbra is a szakoktatók és az iskolavezetők számának alakulása fogja elsősorban meghatározni, mert ettől függ, hogy mennyi idő a jogosítvány megszerzése – olvasható a közleményben.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Hazahozhatják a koronavírus miatt Tenerifén rekedt öt magyart

Hazahozhatják a koronavírus miatt Tenerifén rekedt öt magyart

Radar360: Karácsonyt zsarolhatták, jönnek a konténerbörtönök

Radar360: Karácsonyt zsarolhatták, jönnek a konténerbörtönök

Nem halott a dízel, sőt, sportosabb lett: itt az új Golf GTD

Nem halott a dízel, sőt, sportosabb lett: itt az új Golf GTD