Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hirdetésben keres közmunkásokat az állami vasúttársaság, úgy tűnik, a munkaügyi központok nem tudnak elég közfoglalkoztatottat kiközvetíteni az állami céghez.
Egy olvasónk fotózta le a közmunkások felvételét hirdető táblát a békéscsabai vasútállomáson, a hirdetésben 16 békési és csongrádi állomásra keresnek közmunkásokat betanított munkára. A közmunkások toborzásának ez a formája azért meglepő, mert az állam finanszírozta munkaerőt a munkaügyi központok közvetítik ki a benyújtott igények alapján. Ha az állami társaság létszámát ezen az úton nem tudják feltölteni, az azt jelentheti, hogy vagy akkora az igény a többi közfoglalkoztatónál, hogy a vasúthoz már nem marad elég közmunkás, vagy a regisztrált munkanélküliek nem fogadják el a központ által felajánlott vasúti munkát.
Három évvel ezelőtt írt a hvg.hu a vasútvonalak mentén szolgálatot ellátók munkakörülményeiről, a cikkből az derült ki, hogy a munkakörülmények is elviselhetetlenek, és a bérek is alacsonyak. A közmunkások a betanított munkáért a szokásos nettó 54 ezer forintot kapják. Azt a MÁV Zrt. a hvg.hu megkeresésére elismerte, hogy nagy a fluktuáció, ezért is kénytelenek a munkaügyi központok közvetítésén túl is toborozni, de a társaság ezt azzal magyarázta, hogy a közfoglalkoztatást hagyják el sokan a kedvező munkaerőpiaci trendek miatt.
Irodai támogató, adminisztrátor és betanított munkás pozíciókra vesznek fel közmunkásokat az állami vasúttársaságnál. A MÁV Zrt. megkeresésünkre azt írta, hogy a márciustól induló programjukban 300 közfoglalkoztatottal számolnak, a betanított munkás pozíciónál a legnagyobb a fluktuáció, ezek betöltésénél toboroznak hirdetésekben. A munkaügyi központokat nem kerüli meg a vasúttársaság, ha a hirdetésre jelentkezik valaki, akkor csak azt fogadják, akik regisztrált álláskeresők, és a munkaügyi központhoz irányítják őket első körben. A MÁV Zrt. 2016-ban a fő közfoglalkoztatók között volt, akkor 1600 közmunkást alkalmaztak, az évek során ez a szám pár százra csökkent. Jelenleg a Magyar Református Szolgálat Alapítvány, és a Felső Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság vezeti a listát ezer-ezer fővel, míg például az ózdi és a nyíregyházi önkormányzati cégeknél is 4-500 fő közmunkás dolgozik. A legfrissebb adatok szerint (március) a nyilvántartott álláskeresők 21, 6 százaléka lép be a közfoglalkoztatásba.
A kormány az idén 165 milliárd forintot szánt közfoglalkoztatásra, jövőre már csak 120 milliárd forintot különítettek el erre, ami újabb 10 ezer fős csökkenést vetít előre.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.