Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Vajon mely termékek ára csökkent leginkább? És legkevésbé? Mitől függ, hogy mennyibe kerül egy-egy árucikk? Hogyan lehet árat csökkenteni az általános drágulás közepette? Itt vannak a válaszok.
Közel 600 terméke árát csökkentette az IKEA október 10. után. Erre korábban már röviden kitértek a cég éves eredményéről szóló közleményben. Mint akkor írták, „a nehéz magyarországi makrogazdasági körülményekre tekintettel” döntöttek az átlagosan 15 százalékos árcsökkentésről. Utóbb, a hvg.hu érdeklődésére további részleteket is megosztottak erről.
Ez alapján egészen pontosan 577 termék árát csökkentették. A bútorok esetében főként az otthoni tárolók – mint az EKET, a KALLAX, PLATSA és BESTÅ termékcsaládok –, illetve a konyhai termékek lettek olcsóbbak, és tartósan. A cég ugyanis jelezte,
nem átmeneti kedvezményekről van szó.
Egyes termékek akár harmadával-negyedével is kevesebbe kerülnek, így például
Van olyan termék, aminél kisebb mértékű volt az árcsökkenés:
A társaság nem csak Magyarországon tett ilyen lépéseket, sajtóbeszámolók szerint Luxemburgban is történt hasonló árcsökkenés (ahol ötödével lett olcsóbb például a Billy polcrendszer), de a vonatkozó kérdésünkre az IKEA Magyarország csak a régiós piaccal kapcsolatban tudott nyilatkozni. Ez alapján Csehországban és Szlovákiában is csökkentek az ikeás árak.
A cég jelezte, hogy áraik eltérhetnek a különböző piacokon, mivel nem globális árképzést alkalmaznak. Az árakat – mint írták – az adott országban jellemző helyi tényezők figyelembevételével alakítják ki. Az árak így tükrözik például a helyi energia- és szállítási árakat, az inflációt, az árfolyamváltozást, sőt az adott piacon eladott termékek mennyiségét is.
A cég kérdésünkre jelezte, az árcsökkentést az tette lehetővé – a növekvő megélhetési költségek és a gazdasági nehézségek, az infláció, a növekvő kamatlábak, a valutaingadozások és az energiaárak közepette –, hogy megtakarításokat tudtak elérni a vállalat működésben és az ellátási láncban.
Bár a cég, most áraik csökkentéséről számolt be, nyáron még arról érkezett hír, hogy több árucikk is drágább lett, egyes bútorok például 40 százalékkal:
Van olyan bútor is, amely több mint 40 százalékkal drágult az IKEA-ban
A vizsgált 21 közül 15 terméknek maradt változatlan az ára.
A napokban pedig egyik ügyfélszolgálatosuk nem túl barátságos gesztusa miatt került be a hírekbe a bútoráruház:
Kirúgták a reklamáló vevőt „telefonáló f*sznak" nevező IKEA-ügyfélszolgálatost, és ő ezt meg is érti
Elbocsátotta az IKEA azt az ügyfélszolgálatos munkatársát, aki „telefonáló f*sznak" titulálta egyik reklamáló vevőjüket, mert az a személyes ügyintézés közben telefonhívásban volt. A munkatárs elismerte, hogy nem reagálhat így egy ügyfélszolgálatos.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.