Nagy bajban van Orbán apjának egykori milliárdos bevételű cége

Jó drágán adta el, és ki is söpörte a Nehéz Kő Kft. kasszáját Orbán Győző, amikor eladta a céget a család bizalmi emberének. A korábban milliárdos bevétellel büszkélkedő vállalkozást hiába vette meg az új tulajdonos, neki már csak veszteséget termel, a cég felett már a felszámolás árnya lebeg.

  • hvg.hu hvg.hu
Nagy bajban van Orbán apjának egykori milliárdos bevételű cége

Felszámolás árnya lebeg Orbán Győző (borítóképünkön) egykori aranytojást tojó cége, a két éve a család bizalmi embere, Bihari Lajos érdekeltségébe került és időközben FuvarozNak Kft. névre átkeresztelt egykori Nehéz Kő Kft. felett – írja az Mfor.hu.

A lap pikánsnak nevezi, hogy a vevő, a Bihari Lajos és Orbán Viktor testvére, Orbán Áron által közösen alapított NAKK Nemzetközi Alapanyag és Késztermék Kereskedelmi Zrt. 750 millió forintért vásárolta meg a vállalkozást, az akkor még MKB Bank néven futó pénzintézettől kapott hitelből (amellyel 840 milliós jelzálog került rá), miközben Orbán Győző a vételáron kívül osztalékot is felvett a cégből, összességében 800 millió forint bevételre szert téve.

 

Eladta egyik cégét Orbán apja

Megvált egy jól prosperáló cégétől Orbán Győző, aki a tranzakcióval tisztán 800 millió forinthoz juthatott.

A korábban milliárdos nagyságrendű bevétellel rendelkező társaság azonban mélyrepülésbe kezdett az új tulajdonosnál: míg 2020-ban, Orbán apja tulajdonában még 1,2 milliárd forintos bevételre tett szert a vállalkozás, az új tulajnál 2021-ben már csak 317,8 millióra futotta, 2022-ben pedig már csak 138,2 millióra, és persze nőni kezdett a veszteség is, ami 2021-ben -197 millió, 2022–ben -66,4 millió volt.

A tulajdonos azonban úgy tűnik, elengedné a drágán megvásárolt, de csak veszteséget termelő céget: a tavalyi beszámolóban már arra utal, hogy akár felszámolásra is sor kerülhet.

 

Az Orbán család hét év alatt 15 milliárdnál is többet keresett a cégeivel

A nyereség egy része biztosan állami, illetve uniós pénzekből származott.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.