Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyes járatokról a lépés miatt le kell mondania a német cégnek.
Megkapta az Európai Unió hozzájárulását a német Lufthansa ahhoz, hogy 325 millió euróért (128 milliárd forint) felvásárolja az olasz állami légitársaság, az ITA Airways 41 százalékát – adta hírül a Reuters. Az ügylettel a német cég megerősítheti jelenlétét a dél-európai piacon.
A szabályozók több feltételt is megfogalmaztak, ezek egyike, hogy a Lufthansának néhány belföldi járatot át kell adnia versenytársainak; a brit EasyJettel és a spanyol Voloteával tárgyalnak a részletekről. A hosszabb járatok esetében pedig le kell mondania bizonyos idősávokról a konkurencia javára a kedvezőbb átszállási feltételek és a járatgyakoriság növelése érdekében.
A Lufthansa csak azt követően zárhatja le az üzletet, hogy a versenytársak elindították az érintett járatokat. A németeknek később opciós joguk lesz az ITA teljes felvásárlására, ha az olasz cégnek javul a pénzügyi helyzete.
Az európai versenyhatóság vizsgálja a két másik nagy európai légitársaság, a brit–spanyol IAG és a francia Air France egy-egy ügyletét is, előbbi az Air Europe-ot, utóbbi a skandináv SAS kisebbségi tulajdonrészét vásárolná meg.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Két hete mlg 50 napos határidőt szabott Moszkvának a tűzszünet elérésére.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.