szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy az amerikaiak megértsék, a futball az, amiben a labda gömbölyű, és csak a kapus érhet kézzel hozzá.

Tárgyalni kezdett az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és az Európai Klubszövetség (ECA) a Relevent Sports nevű amerikai marketingügynökséggel a férfi klubfoci versenyeinek kereskedelmi jogairól – vette észre a Nemzeti Sport a The Independent cikkét. Ha a tárgyalások sikeresek lesznek, akkor az is szóba jöhet, hogy a Bajnokok Ligája több meccsét is az Egyesült Államokban rendezzék meg.

Az UEFA-nak most szerződése van a Team Marketing nevű partnerrel, de ez 2027-ig él csak. Ha helyettük a Relevent Sports lenne az új szerződő dél, akkor a brit lap szerint legkorábban 2033-tól játszhatnának BL-meccseket a tengerentúlon.

A szurkolók fölöslegesek, őket majd lecserélik – gondolja az UEFA (a kép az AC Milan–Bayer Leverkusen BL-meccsen készült)
Hesham Elsherif / NurPhoto / NurPhoto via AFP

A legnagyobb európai klubok közül több is elvitt már edzőmeccseket az Egyesült Államokba, az olaszok és a spanyolok pedig arab olajdiktatúrákba visznek kupameccseket – emlékezetes eset volt, amikor a szaúdi média kiakadt azon, hogy ha már megvették az olasz szuperkupát, akkor hogyhogy nem a Juventus és a Milan ment oda, miért kellett beérni egy Lazio–Fiorentinával, és az olasz újságíróknak kellett elmagyarázniuk, hogyan működik ez. Nem örülnek azok sem, akik hazai pályán szeretnék a kedvenc csapatuk meccseit nézni, de a foci üzleti modelljeinek elemzői évek óta rendszeresen kimutatják, hogy a stadionba kijáró szurkolók igazából már nem fontosak az elitkluboknak, a pénz nagy része a meccsnapon kívüli bevételekből és a közvetítési díjakból áll össze.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!