Mint írják, az amerikai autóipar Kanadában és Mexikóban gyártott alkatrészekre támaszkodik, és egy tanulmány szerint a szomszédos országokra kivetett 25 százalékos vám az Egyesült Államokban gyártott járművek sok ezer dolláros drágulását eredményezné. A gyártóknak árat kellene emelniük, vagy lenyelniük a vámot, de az egésznek elsősorban az autóipari dolgozók innák meg a levét. „Ha a cél az, hogy ártson az amerikai autóipari dolgozóknak és a michigani republikánusok népszerűségének, akkor csak folytassa, elnök úr” – írták arra utalva, hogy az intézkedéssel a jelentős autóiparral rendelkező államot is komoly hátrány érné.
Trump a cikkre a saját közösségi platformján, a Truthon reagált. Szerinte a Wall Street Journal álláspontja „igazi sületlenség”, a vámok valójában jelentős autógyártási kapacitást eredményeznek majd Michiganben, és „óriási győzelemnek” tartja, hogy több külföldi autóipari beruházást leállítottak. Ezután egy újabb bejegyzésben kritizálta a „névtelen forrásokra” támaszkodó sajtót, és közölte: egy ponton be fogja perelni az ilyen cikkek szerzőit, vagy „a médiát általánosságban”, hogy kiderüljön, léteznek-e ezek a források.
Ki tudja, talán hozunk valami SZÉP ÚJ TÖRVÉNYT is!!!
Sorra veti ki a kereskedelmi védővámokat az amerikai elnök, kedden az acél- és az alumínium importjának extrasarcát jelentette be, de ehhez csapva belengette, hogy hasonló pluszterhekre számíthatnak az USA gyógyszer- és autóipari partnerei is. Utóbbiak között az egyik legjelentősebb Németország, és Donald Trump egy friss nyilatkozatában külön ki is pécézte a legnagyobb német autógyártókat, kétséget sem hagyva a következő célpontjai felől.
Eddig 3,3 milliárd forintnyi európai uniós támogatást kellett visszafizetni, mert a magyar kormányzati szervek szabálytalanul szereztek be Microsoft-licenceket – tudta meg a HVG. Az ügyben a Központi Nyomozó Főügyészség is nyomoz, a hatóságok viszont hat év alatt nem jutottak el még a gyanúsításig sem.