Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A cég körülbelül 1,5 millió iPhone-t szállított Indiából az Egyesült Államokba külön chartergépeken, hogy megelőzze Donald Trump elnök vámjainak hatályba lépését.
Az Apple a Reuters szerint „nyomást gyakorolt” az indiai légügyi hatóságokra, hogy a déli Tamil Nadu államban található csennai repülőtéren a vámkezelési időt 30 óráról hat órára csökkentsék. A reptér „zöld folyosó” rendszere a kínai példát követi, amelyet az Apple már ott is alkalmaz – tette hozzá a hírügynökségnek nyilatkozó forrás.
Március óta hat, egyenként 100 tonna kapacitású teherszállító repülő indult útnak Indiából, az egyik épp akkor, amikor az új vámok életbe léptek – erősítette meg egy indiai kormányzati tisztviselő is. Az Apple és az indiai légiközlekedési minisztérium nem válaszolt a Reuters megkeresésére.
Az iPhone 14 csomagolt súlya körülbelül 350 gramm, így a 600 tonnás szállítmány nagyjából 1,5 millió készüléket jelent, beleértve a csomagolás tömegét is.
Az amerikai techóriás ezzel a lépéssel igyekszik megkerülni a Kínából származó importtermékeket sújtó, akár 125 százalékos vámot, és inkább növeli készleteit az Egyesült Államokban – közölte több forrás a Reutersszel.
Elemzők arra figyelmeztettek, hogy az iPhone-ok ára jelentősen emelkedhet az USA-ban, mivel Apple továbbra is nagymértékben függ a kínai gyártástól. Ezzel szemben az Indiából származó importokat csak 26 százalékos vámtétel sújtja – vagyis sújtaná, hiszen Trump szerdán 90 napos haladékot rendelt el (Kínát kivéve) a kereskedelmi partnerekkel szemben hozott intézkedések hatályba léptetésére.
Az Apple 220 millió iPhone-t ad el évente, ennek jelenleg körülbelül a 20 százaléka érkezik Indiából, a többit továbbra is Kínában gyártják. A mostani csúcsmodell, az iPhone 16 Pro Max ára az amerikai piacon 1599 dollár, ez a Kínával szemben életben lévő 125+20 százalékos vámtarifa mellett 3900 dollárra növekedne (ha Kínából importálnák).
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.