Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Felmérik, hogy tudnak-e spanyolul, képesek-e használni a helymeghatározó applikációkat, illetve ismerik-e az útvonalakat.
A tartományi kormány indoklása szerint a kötelezettség bevezetésének célja az ágazat szabályozása és szakszerűbbé tétele azáltal, hogy a taxikhoz hasonlóan itt is előírja a sikeres vizsgát a működési engedély igénylésének feltételeként – írja helyi forrásokra hivatkozva az MTI.
Az első írásbeli teszten 25-en vettek részt, akiknek 60 kérdésre kellett válaszolniuk a helyes spanyol nyelvtudástól kezdve a különböző helymeghatározó alkalmazások, elektronikus eszközök használatán és a tartomány útvonalainak ismeretén át az elsősegélynyújtásig, valamint a tevékenységükre vonatkozó jogi szabályozásig.
A sikeres vizsgázók öt évre kaphatják meg az engedélyt, amelynek megújításához nem kell újabb tesztre jelentkezniük.
Az ágazatot szabályozó rendelkezés tavaly januárban lépett életbe, felkészülési időt hagyva a tesztek bevezetésére, egyúttal mentességet adva azoknak, akik a hatálybelépés idején legalább egy éve folyamatosan vagy az azt megelőző négy évben két évig megszakítás nélkül sofőrként dolgoztak az alternatív közösségi személyszállításban.
A vizsgára jelentkezés feltétele a legalább kétéves B kategóriájú jogosítvány, valamint hogy a sofőr nem volt büntetve szexuális bűncselekményért. A rendelet azt is előírja a cégek számára, hogy a személyszállítási szolgáltatások javítása érdekében folyamatos képzést kell biztosítaniuk a munkavállalóiknak.
Az alternatív lehetőségek terjedése az elmúlt években heves vitákat, konfliktusokat okozott a személyszállítás szereplői között. Rendszeresek voltak a tüntetések a spanyol fővárosban is, a taxivállalatok és sofőrjeik tiltakoztak az egyenlőtlen és tisztességtelen verseny, valamint az új működési forma szabályozatlansága miatt.
A spanyol kormány 2018-ben rendeletben kötelezte a tartományokat, hogy jogszabályban rendezzék az alternatív közösségi személyszállítást, és meghatározta, hogy 30 taxinként 1, úgynevezett VTC-engedélyt lehet kiadni, amelynek be nem tartása miatt több bírósági eljárás is folyamatban van.
A nyitóképen madridi taxisok láthatók, akik a tartományi kormány alternatív személyszállítás szabályozását fellazító rendelkezése ellen tüntettek 2023. január 24-én.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.