Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egy amerikai cég a brit piacon próbál egy olyan okostelefont értékesíteni, amit nem tudnak a gyerekek az alapfunkcióin kívül másra használni.
Ma már közhelyszámba megy, hogy a túl sok képernyőidő nincs jó hatással a gyerekekre, sokan szorongani kezdenek tőle, egyeseket a depresszió is fenyeget. Az okostelefonok vonzerejének viszont nehéz ellenállni, ám a Guardian tudósítása szerint egy amerikai cég a viszonylag kellemeset igyekszik összekötni a hasznossal, ám ezt nagyon drágán teszi.
A Techless cég által fejlesztett Sage Mobile nevű készülék technikailag egy iPhone-16-ba ültetett, korlátozottan buta telefon, ami saját alkalmazásbolttal rendelkezik és csak olyan appokhoz engedi hozzáférni a felhasználót, ami a mindennapi élethez szükséges (naptár, időjárás, tömegközlekedés, tanulás, stb.).
Egy hasonló készüléket már az USA-ban megfuttattak, aminek az lett az eredménye, hogy a statisztikai átlag szerinti három óra helyett csak naponta 15 perc és egy óra közötti időt töltöttek vele a 14 éves gyerekek, mert nincs rajta semmi, ami behúzná őket.
Ugyanakkor a telefont és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat havi 99 fontért (kb. 45 ezer forint) lehetne igénybe venni, ami több mint kétszer olyan drága, mint egy mobilszolgáltatónál kétéves részletre vásárolt iPhone. Ezt sokan nem fogják tudni kifizetni, ahogyan a Forrester piackutató cég vezető elemzője, Thomas Husson fogalmazott: „A szülők nem fognak jelentős felárat fizetni egy butatelefonért”. A magas ár miatt úgy tűnik, hogy ez a termék inkább ezres, semmint milliós példányszámban fog elkelni.
(Képünk illusztráció)
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.