szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Finoman szólva is zűrös volt Abdellatif Kechiche visszatérése.

Cannes - Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése
Venczel Katalin, az MTI tudósítója jelenti:
Cannes, 2019. május 24., péntek (MTI) - Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése Cannes-ba: hat évvel az Adéle élete 1-2. fejezet című filmjének fődíja után a tunéziai származású francia rendezőnek a hivatalos versenyprogramba meghívott Mektoub, My Love: Intermezzo című filmjét olyannyira negatívan fogadta a csütörtök esti bemutatón a közönség, hogy a főszerepet alakító Ophélie Bau még a vetítés alatt távozott a teremből, a rendező pedig elnézést kért a nézőktől.
Az alkotás Kechiche előző filmjeihez hasonlóan sokakat megbotránkoztatott, elsősorban amiatt, ahogy a rendező a színésznőit kiszolgáltatott helyzetekbe hozza, és a hollywoodi szexuális botrányok után elfogadhatatlan módon filmezi. A premierről a vetítés alatt tömegesen távoztak a nézők.
A 3 és fél órás film - amelynek első része 2017-ben a velencei fesztiválra kapott meghívást - egy dél-franciaországi tengerparti diszkóban játszódik, ahol helyi fiatalok és ott nyaraló párizsiak flörtölnek egymással. A táncolást csak egy negyedórás, pornófilmbe illő szexjelenet szakítja meg egy mosdóban.
"Számoltam a képeket, amelyek feneket mutatnak. 178 jött össze. Ha ezeket nem számoljuk, akkor a film körülbelül húsz percig tart" - írta Anais Bordages kritikus a Twitteren.
"Igen, a szexjelenetet úgy irányítja a nő, ahogy azt ritkán látni moziban. Igen, Kechiche istenként filmezi a fiatalokat, a vágyat. De ezt a filmet teljesen elutasítom, mert csak a nőgyűlölő tekintet brutalitását látom benne" - írta Gwen szintén a Twitteren.
Philippe Rouyer francia kritikus viszont úgy látja, hogy a rendező radikális megoldást választott, és a "vágyak őrült éjszakáját" filmezte egy diszkóban, amelyhez gratulált valamennyi színésznek.
A díszbemutató végén hajnali fél 2-kor a rendező zavarában csak annyit mondott: "Elnézést kérek, hogy ilyen sokáig itt tartottam önöket, és nem szóltam előre. Elmegyek", majd távozott. Amikor a fények felgyulladtak, akkor a főszereplő Ophélie Bau már nem is ült a helyén, pedig a vetítés előtt a szereplőgárda többi tagjával ő is felvonult a vörös szőnyegen.
A fiatal színésznő péntek délelőtt sem jelent meg a film sajtótájékoztatóján, amit a produkció azzal indokolt, hogy elutazott egy forgatásra.
"Megpróbáltam megmutatni azt, ami engem felráz, a testeket, a hasakat" - mondta Abdellatif Kechiche a sajtótájékoztatón. "Számomra az élet, a szerelem, a vágy, a fájdalom, a zene, a test ünneplése a legfontosabb, és az, hogy ennek megmutatására egy lehető legszabadabb filmes kísérletet tegyek" - tette hozzá.
"A test varázsát filmezem, jóllehet nem mindenki érzi át azt az érzést, amelyet megpróbálok átadni" - hangsúlyozta a rendező, aki szerint a színészei nem féltek átlépni a határokat, és kilépni a komfortzónájukból a forgatáson.
Abdellatif Kechiche visszatérését a fesztiválra nagy várakozás előzte meg: 2013-ban ugyanis néhány nappal azután, hogy a zsűri az Arany Pálmát az Adéle élete 1-2. fejezet című filmért megosztva ítélte oda a rendezőnek és a két főszerepet alakító Léa Seydoux-nak és Adele Exarchopoulosnak, a két színésznő közleményben ítélte el a forgatás szerintük szörnyű körülményeit. A rendező ellen egyébként egy 29 éves nő panasza nyomán a közelmúltban vizsgálat is indult szexuális zaklatás gyanújával, de Abdellatif Kechiche-t még nem hallgatták meg az ügyben.

Botrányba fulladt Abdellatif Kechiche visszatérése Cannes-ba: hat évvel az Adéle élete 1-2. fejezet című filmjének fődíja után a tunéziai származású francia rendezőnek a hivatalos versenyprogramba meghívott Mektoub, My Love: Intermezzo című filmjét olyannyira negatívan fogadta a csütörtök esti bemutatón a közönség, hogy a főszerepet alakító Ophélie Bau még a vetítés alatt távozott a teremből, a rendező pedig elnézést kért a nézőktől.

Az alkotás Kechiche előző filmjeihez hasonlóan sokakat megbotránkoztatott, elsősorban amiatt, ahogy a rendező a színésznőit kiszolgáltatott helyzetekbe hozza, és a hollywoodi szexuális botrányok után elfogadhatatlan módon filmezi. A premierről a vetítés alatt tömegesen távoztak a nézők.

A 3 és fél órás film – amelynek első része 2017-ben a velencei fesztiválra kapott meghívást – egy dél-franciaországi tengerparti diszkóban játszódik, ahol helyi fiatalok és ott nyaraló párizsiak flörtölnek egymással. A táncolást csak egy negyedórás, pornófilmbe illő szexjelenet szakítja meg egy mosdóban.

Számoltam a képeket, amelyek feneket mutatnak. 178 jött össze. Ha ezeket nem számoljuk, akkor a film körülbelül húsz percig tart

– írta Anais Bordages kritikus a Twitteren.

"Igen, a szexjelenetet úgy irányítja a nő, ahogy azt ritkán látni moziban. Igen, Kechiche istenként filmezi a fiatalokat, a vágyat. De ezt a filmet teljesen elutasítom, mert csak a nőgyűlölő tekintet brutalitását látom benne" – írta Gwennaelle Masle szintén a Twitteren.

Philippe Rouyer francia kritikus viszont úgy látja, hogy a rendező radikális megoldást választott, és a "vágyak őrült éjszakáját" filmezte egy diszkóban, amelyhez gratulált valamennyi színésznek.

A díszbemutató végén hajnali fél 2-kor a rendező zavarában csak annyit mondott: "Elnézést kérek, hogy ilyen sokáig itt tartottam önöket, és nem szóltam előre. Elmegyek", majd távozott. Amikor a fények felgyulladtak, akkor a főszereplő Ophélie Bau már nem is ült a helyén, pedig a vetítés előtt a szereplőgárda többi tagjával ő is felvonult a vörös szőnyegen.

A fiatal színésznő péntek délelőtt sem jelent meg a film sajtótájékoztatóján, amit a produkció azzal indokolt, hogy elutazott egy forgatásra.

"Megpróbáltam megmutatni azt, ami engem felráz, a testeket, a hasakat" – mondta Abdellatif Kechiche a sajtótájékoztatón. "Számomra az élet, a szerelem, a vágy, a fájdalom, a zene, a test ünneplése a legfontosabb, és az, hogy ennek megmutatására egy lehető legszabadabb filmes kísérletet tegyek" – tette hozzá.

"A test varázsát filmezem, jóllehet nem mindenki érzi át azt az érzést, amelyet megpróbálok átadni" – hangsúlyozta a rendező, aki szerint a színészei nem féltek átlépni a határokat, és kilépni a komfortzónájukból a forgatáson.

Abdellatif Kechiche visszatérését a fesztiválra nagy várakozás előzte meg: 2013-ban ugyanis néhány nappal azután, hogy a zsűri az Arany Pálmát az Adéle élete 1-2. fejezet című filmért megosztva ítélte oda a rendezőnek és a két főszerepet alakító Léa Seydoux-nak és Adele Exarchopoulosnak, a két színésznő közleményben ítélte el a forgatás szerintük szörnyű körülményeit. A rendező ellen egyébként egy 29 éves nő panasza nyomán a közelmúltban vizsgálat is indult szexuális zaklatás gyanújával, de Abdellatif Kechiche-t még nem hallgatták meg az ügyben.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Tihanyig ment Gyurcsány és Fekete-Győr kibékülni

Tihanyig ment Gyurcsány és Fekete-Győr kibékülni

Misa mackó, az első igazi olimpiai kabalafigura

Misa mackó, az első igazi olimpiai kabalafigura

Cicaharcnak tartja Fekete-Győr és Gyurcsány üzengetését Jakab Péter

Cicaharcnak tartja Fekete-Győr és Gyurcsány üzengetését Jakab Péter