szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új internetes hirdetéselemző és látogatottság vizsgáló szolgáltatás jelent meg a magyar piacon. A szeptembertől elérhető megoldások segítségével a hazai portálok napi frissítéssel informálódhatnak látogatóik összetételéről, a hirdetők pedig részletes adatokhoz juthatnak arról, hogy az egyes online hirdetési kampányaik milyen összetételű látogatócsoportokat értek el és milyen átkattintási arányokat eredményeztek.

Gyorsabb mint a tesztlapos
módszer
© sxc.hu
A közvetlen visszajelzés hiánya állandó problémája minden honlapmenedzsernek és marketingesnek. Habár az internet hirdetési szempontból egy különösen hatékony médium, ma még igen nehéz naprakészen megmondani, hogy egy honlapot vidékiek vagy budapestiek, férfiak vagy nők látogatnak-e többen, és ezek a látogatók milyen arányban kattintottak rá a különböző hirdetési üzenetekre.

„Mivel érezzük az információhiányt a piacon, úgy döntöttünk, hogy partnereinkkel közösen behozzuk az iAudit nemzetközi szolgáltatását a magyar piacra, ezzel is segítve a hazai online hirdetési világ növekedését.” – nyilatkozta Klenovszki János, az NRC Piackutató ügyvezetője, aki szerint az új szolgáltatások növelik majd az online hirdetések mérhetőségét, ezáltal pedig újabb hirdetőket kapcsolnak be az internet világába.

„Mint ahogy a TNS korábbi törekvései is jelzik: a vállalat nagyobb figyelmet kíván fordítani a médiakutatásokra. Az iAudit bevezetésével szeretnénk a jelenleg működő rendszereken túlmutató megoldást kínálni az internet piaci szereplőinek. Azt gondolom, hogy az eddigieknél komplexebb információs visszajelző rendszer kialakítása további lendületet adhat a világháló fejlődésének.” – tette hozzá Duránszkai Gábor, a TNS Hungary ügyvezető igazgatója.

A szolgáltatás alapköve az iAudit Profile, ami a gyakori (hetente legalább egyszer böngésző) internetezők és az egyes honlapok látogatóinak szociodemográfiai struktúráját méri. A televíziós nézettségmérésekhez hasonló szolgáltatás alapja egy önkéntesekből toborzott panel, melynek tagjai számítógépükre telepítenek egy úgynevezett e-meter szoftvert. A program folyamatosan naplózza, hogy az internetező milyen honlapokat látogat meg, illetve azt is, hogy milyen hirdetésekre kattint rá. Az önkéntes adatszolgáltatás segítségével meghatározható a honlapok látogatóinak összetétele nem, életkori csoportok, iskolai végzettség, régió, település mérete, jövedelem és foglalkozás szerint. Az így összegyűjtött statisztikai adatok a portálok tulajdonosai számára a tartalomszerkesztésben, valamint az értékesítési tevékenység hatékonyabbá tételében, a hirdetők számára az online reklámkampányok megtervezésében nyújtanak segítséget.

Az iAudit Advert a médiaügynökségek és online értékesítők számára biztosít lehetőséget az internetes hirdetési tevékenységek folyamatos nyomon követésére. A szolgáltatás egyedülálló jellegzetessége az Activity Report, ami hetente gyors áttekintést ad az aktuális piaci helyzetről, ezen kívül bemutatja, hogy az egyes kampányok milyen célcsoportokat értek el, és azokra milyen hatással voltak. Az iAudit Aanalyzer segítségével a felhasználók – az statisztikákon túl – részletes elemzéseket kérhetnek le az iAudit központi adatbázisában.

A Traffic szolgáltatás pedig – elsősorban a portálok tulajdonosai részére – információkat kínál az egyes weblapok látogatóinak számáról, a látogatások hosszáról és a látogatók megoszlásáról a használt böngésző és az operációs rendszer típusa szerint.

„Azt gondoljuk, az iAudit szeptembertől induló szolgáltatásai növelik a bizalmat az internetes megoldások iránt. A hirdetéstervezők pontosabban tudnak majd célozni az egyes célcsoportokra, és azonnali visszajelzést kaphatnak a kampányok eredményességéről. A honlapok tulajdonosai pedig jobban ki tudják szolgálni a hirdetőket, így hirdetési bevételeik növekedésével számolhatnak.” – nyilatkozta Klenovszki János.

Az NRC Piackutató és a TNS Hungary szeptembertől négy hónapon keresztül tesztüzemben is működteti majd a különböző szolgáltatásokat, melyek ez idő alatt is elérhetőek lesznek a piaci szereplők számára.

MTI Gazdaság

A GFK felvásárol egy brit piackutatót

Történetétnek eddigi legnagyobb felvásárlási ügyletét kötötte meg Németország vezető piackutató intézete, a GfK: a brit United Business Media médiacégtől 550 millió euróért megvásárolja annak piackutató leányvállalatát, a NOP Worldöt.

Elképesztő McLaren F1 GTR-t készített egy magyar fiatal

Elképesztő McLaren F1 GTR-t készített egy magyar fiatal

Hét- helyett ötévente kell továbbképezni a tanárokat egy új rendelettervezet szerint

Hét- helyett ötévente kell továbbképezni a tanárokat egy új rendelettervezet szerint

Megvan az év angol szava, és nem az, amitől hangos volt a nyár

Megvan az év angol szava, és nem az, amitől hangos volt a nyár

Joe Biden utoljára kegyelmezett meg két pulykának

Joe Biden utoljára kegyelmezett meg két pulykának