
Az 1890-es évek második felében készült felvételen a keszthelyi kikötő partján felépült Hullám és Balaton Szálló látható, a háttérben, jobbra a Festetics-kastély. A hányatott sorsú szállodák közül a Hullám bizonyult szerencsésebbnek, a Balaton Szálló romos épülete az 1980-as évek óta üresen áll.
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára

1908-as felvétel a keszthelyi csónakkikötőről. A vitorlás mögött a Sziget-strand és a hajókikötő, a háttérben a Keszthelyi-hegység látszik.
Fortepan / Magyar Földrajzi Múzeum / Erdélyi Mór Cége

1929. december 3-án öt vitorlásklub, köztük a képen látható Királyi Magyar Yacht Club megalakította a Magyar Vitorlás Yacht Szövetséget, amelynek első elnöke gróf Széchenyi Béla volt.
Fortepan / Magyar Földrajzi Múzeum / Erdélyi Mór Cége

A Balaton jelenleg legöregebb, B-kutter típusú vitorlása, a Kishamis névre keresztelt hajó a Széchenyi család megrendelésére épült 1896-ban. A II. világháború során a legtöbb vitorlást felégették, a Kishamist azonban elsüllyesztették a füredi hajógyár munkásai, így sikerült megmentei. A kuttert az ötvenes években felújították, és a mai napig versenyeznek vele. A felvétel 1935-ben készült.
Fortepan / Turbéky Eszter

1941-es felvétel a siófoki belső kikötőből egy 30-as cirkálóról, a mentőöv alapján valószínűleg a Bohóról, a Kékszalag versenyek rendszeres indulójáról.
Fortepan / Dr. Ember Károly

Kékszalag vitorlásverseny Balatonfüred közelében 1941-ben. ''Egy 140-160 km-es navigációs verseny - a partok érintése nélkül - nagy figyelmet, hajós felkészültséget, vitorlázó tudást és egész embert kíván'' - így szólt a Hungária Yacht Klub eredeti versenykiírása 1934-ben.
Fortepan / Dr. Ember Károly

Vitorláshajók felvonulása 1936-ban Tihanyban a Magyar Tudományos Akadémia Balatoni Limnológiai Intézete előtt.
Fortepan / Somlai Tibor

Horgász a siófoki Magyar Atlétikai Club stégén, a háttérben egy balatoni dingi.
Fortepan / Dr. Ember Károly

Vitorlák és kötelek 1943-ból.
Fortepan / Dr. Ember Károly

Egy kalóz 1962-ben, háttérben a Tihanyi Apátság épülete. A német Carl Martens tervei alapján épült stabil, tágas, könnyen karbantartható modell gyorsan elterjedt, Magyarországon 1942-ben rendezték az első kalózbajnokságot.
Fortepan / Dr. Tóth Károly

Kilátás a siófoki Európa szállóból (1968).
Fortepan / Mészáros Zoltán

Balatoni hajókázás az Uránusz nagyvitorláson 1979-ben. A kétárbócos, közel 16 méter hosszúságú vitorlás a Balatonfüredi Hajógyárban épült 1955-ben, utasbefogadó képessége 31 fő volt. Háttérben a legendás Beloiannisz motoros hajó. Az Uránuszt 2007-ben, a Beloianniszt 2003-ban helyezték üzemen kívül.
Fortepan / Umann Kornél

Balatoni idill egy 50-es cirkálón.
Fortepan / Dr. Ember Károly
Kövessenek minket a Facebookon is!