szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utóbbi években egyre több helyen találkozhatunk körforgalmakkal szerte az országban. A kezdetekben jellemző egysávos kialakítás után megjelentek a többsávosak, és terjednek a körforgalomnak látszó csomópontok is. A különféle elnevezések terén azonban zavar tapasztalható - olvasható az Építős blogon.

Az egysávos körforgalmak kapacitásának kimerülése miatt jelentek meg a kétsávos körforgalmak. A tapasztalatok alapján azonban az ilyen csomópontok kapacitása nem lesz kétszerese az egysávosoknak, leginkább azért, mert az autósok nem tudják őket helyesen használni. A körön belüli sávváltások miatt konfliktusok alakulnak ki és elvész az az előny, ami forgalombiztonsági szempontból jellemző az egysávos körforgalmakra. Az autósok mentségére felhozható, hogy egyes esetekben nem igazán szerencsés a körforgalmak helyszínrajzi és forgalomtechnikai kialakítása. Vagy az előjelző táblák nem megfelelőek, vagy a ki- belépő ágak vannak túl közel egymáshoz. Ezt ki lehetne kerülni, ha nagyobb átmérőjű kört terveznének, emiatt azonban megnövekszik a körben haladó járművek sebessége, ami fokozza a balesetveszélyt. A koncentrikus (a körpályán párhuzamos sávokat használó) körforgalmak problémájának feloldására jelentek meg a spirális és a turbó körforgalmak - írja a blog szerzője. Bővebb információért, képekért és térképekért látogasson el az Építős blogra.
A 911 rögzítette, ahogy egy 7 éves kislány könyörög az apjának, hogy ne ölje meg

A 911 rögzítette, ahogy egy 7 éves kislány könyörög az apjának, hogy ne ölje meg

A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat

A Nyugat eredményesen kerülgeti a Putyin által húzott vörös vonalakat

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek

Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek