szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utóbbi években egyre több helyen találkozhatunk körforgalmakkal szerte az országban. A kezdetekben jellemző egysávos kialakítás után megjelentek a többsávosak, és terjednek a körforgalomnak látszó csomópontok is. A különféle elnevezések terén azonban zavar tapasztalható - olvasható az Építős blogon.

Az egysávos körforgalmak kapacitásának kimerülése miatt jelentek meg a kétsávos körforgalmak. A tapasztalatok alapján azonban az ilyen csomópontok kapacitása nem lesz kétszerese az egysávosoknak, leginkább azért, mert az autósok nem tudják őket helyesen használni. A körön belüli sávváltások miatt konfliktusok alakulnak ki és elvész az az előny, ami forgalombiztonsági szempontból jellemző az egysávos körforgalmakra. Az autósok mentségére felhozható, hogy egyes esetekben nem igazán szerencsés a körforgalmak helyszínrajzi és forgalomtechnikai kialakítása. Vagy az előjelző táblák nem megfelelőek, vagy a ki- belépő ágak vannak túl közel egymáshoz. Ezt ki lehetne kerülni, ha nagyobb átmérőjű kört terveznének, emiatt azonban megnövekszik a körben haladó járművek sebessége, ami fokozza a balesetveszélyt. A koncentrikus (a körpályán párhuzamos sávokat használó) körforgalmak problémájának feloldására jelentek meg a spirális és a turbó körforgalmak - írja a blog szerzője. Bővebb információért, képekért és térképekért látogasson el az Építős blogra.
Több Gmail-fiókkal is e-mailezhet, mutatjuk, hogyan használhatja kényelmesen őket

Több Gmail-fiókkal is e-mailezhet, mutatjuk, hogyan használhatja kényelmesen őket

„A templom az emberben belül van, ahhoz nem is kell egy épület tulajdonképpen”

„A templom az emberben belül van, ahhoz nem is kell egy épület tulajdonképpen”

Kudarcba fulladtak a koalíciós tárgyalások Ausztriában, miután a liberálisok kihátráltak

Kudarcba fulladtak a koalíciós tárgyalások Ausztriában, miután a liberálisok kihátráltak

Orbán szabályát szegi meg a Felcsút: alig van magyar a csapatban

Orbán szabályát szegi meg a Felcsút: alig van magyar a csapatban