szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utóbbi években egyre több helyen találkozhatunk körforgalmakkal szerte az országban. A kezdetekben jellemző egysávos kialakítás után megjelentek a többsávosak, és terjednek a körforgalomnak látszó csomópontok is. A különféle elnevezések terén azonban zavar tapasztalható - olvasható az Építős blogon.

Az egysávos körforgalmak kapacitásának kimerülése miatt jelentek meg a kétsávos körforgalmak. A tapasztalatok alapján azonban az ilyen csomópontok kapacitása nem lesz kétszerese az egysávosoknak, leginkább azért, mert az autósok nem tudják őket helyesen használni. A körön belüli sávváltások miatt konfliktusok alakulnak ki és elvész az az előny, ami forgalombiztonsági szempontból jellemző az egysávos körforgalmakra. Az autósok mentségére felhozható, hogy egyes esetekben nem igazán szerencsés a körforgalmak helyszínrajzi és forgalomtechnikai kialakítása. Vagy az előjelző táblák nem megfelelőek, vagy a ki- belépő ágak vannak túl közel egymáshoz. Ezt ki lehetne kerülni, ha nagyobb átmérőjű kört terveznének, emiatt azonban megnövekszik a körben haladó járművek sebessége, ami fokozza a balesetveszélyt. A koncentrikus (a körpályán párhuzamos sávokat használó) körforgalmak problémájának feloldására jelentek meg a spirális és a turbó körforgalmak - írja a blog szerzője. Bővebb információért, képekért és térképekért látogasson el az Építős blogra.
Egy friss felmérés szerint itthon az olaszkolbászos után a hawaii a legnépszerűbb pizza

Egy friss felmérés szerint itthon az olaszkolbászos után a hawaii a legnépszerűbb pizza

Hősként ünnepelték szülőföldjén a DeepSeek alapítóját

Hősként ünnepelték szülőföldjén a DeepSeek alapítóját

A MÁV 92, a HÉV 42 Stadler-vonat beszerzéséről konzultál

A MÁV 92, a HÉV 42 Stadler-vonat beszerzéséről konzultál

Tényleg többet fogyaszt a lámpa fel- és lekapcsolása, mint a folyamatos égetése?

Tényleg többet fogyaszt a lámpa fel- és lekapcsolása, mint a folyamatos égetése?