Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Pénzügyi ismeretek helyett erkölcstan az iskolákban - kinek jó ez?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Rengeteg a nyitott kérdés a közoktatási törvény tervezetébe utolsó pillanatokban beleszőtt renelkezések körül. A ténytár blog véleménye a kötelező hit-és erkölcstan órák bevezetéséről.
A szerző szerint nem egyértelmű, mire lesz alkalmas az erkölcstan tantárgy, ahogy az sem, mi alapján fognak tanítani a tanárok. A diákok erkölcsi érzékének fejlesztése lehet az iskola feladata, de ez nehezen képzelhető el tantárgyi keretek között, sokkal inkább egy, az egész iskolai életet átfogó nevelési feladat lehetne, amiben a legfontosabb alighanem a jó példa mutatása.
"Az elmúlt években egy sor olyan igény fogalmazódott meg, amely valamilyen “kötelező” tantárgyat illesztett volna a tantervekbe - a pénzügyi ismeretektől, az egészséges életmódon keresztül, a demokrácia oktatáson és a környezeti nevelésen keresztül a médiaismeretig és az internethasználatig. Ezekben az esetekben mindig az a megoldás született, hogy a meglévő tantárgyak keretében van mód az új ismeretek beillesztésére. Sajátos képet fest a magyar oktatás fejlődéséről, hogy most ebből a széles étlapból két dolog, a testnevelés és az erkölcstan kap ilyen kiemelt védelmet."