szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Volt egyszer egy lány, közel húsz évvel ezelőtt, aki parfüm helyett bergamott olajjal illatosította magát és ettől az...

Volt egyszer egy lány, közel húsz évvel ezelőtt, aki parfüm helyett bergamott olajjal illatosította magát és ettől az önmagában ritkán használt, aránylag közönséges összetevőtől egészen egyedivé vált.  Aztán ismertünk egy másikat is, aki viszont vanília eszenciát viselt, a fiúkat tejberizsre emlékeztette, szóval a különleges illatok nem jelentenek újdonságot.

Nehéz megtalálni az ideális illatot

Mindig voltak, vannak és lesznek olyanok, akik számára az éppen divatos parfümök, dezodorok nem elég egyéniek, valami másra vágynak.

Manapság már az is meglehetősen határozott trendnek mondható, hogy valaki egyáltalán nem használ semmilyen illatosítót és ez a legkevésbé sem jelent elhanyagoltságot, legfeljebb csúnya allergiát vagy mondjuk a saját testébe vetett erős bizalmat.

Mert bár az aktuális trend parfümjei mások lehetnek a különböző felhasználókon, azért mégis csak egyfajta szagos egyenruhának minősül, amikor a metrón minden harmadik nőnek vagy férfinak ugyanolyan az illata, hiába használnak esetleg más terméket.

Akár 18 ezer euró is lehet egy illat
Flickr (Creative Commons) - eiko_eiko

A saját illat, amit csak és kizárólag egyetlen vásárlónak kevernek ki, kevesek számára elérhető, mivel 18 ezer euróba is kerülhet egy ilyen személyre szabott szolgáltatás valamelyik parfümőrnél. De aki mégis szeretne valami mást, valami különlegeset, van választék.

Egyrészt még mindig rendelkezésre állnak a korábban említett olajak, eszenciák, amelyek sokak igényeit nem elégítik ki, de másoknak pont az egyszerűségükben rejlik varázsuk. Számos cég kínál már egyetlen összetevőre hangolt parfümöket is, ráadásul elérhető áron, mint mondjuk a L'Occitane, amely a cégtől megszokott természetes illatokat bolondítja meg egy kicsit, például négyféle rózsát kevertek össze a Eau des 4 Reines-hez.

Akadnak igazi egyéniségek
ETRO

Az igazán kifinomult vagy esetleg megdöbbentő illatok is elérhetőek, nyilván többet kell értük fizetni, mint egy tömegtermékért, de a prestige parfümökhöz képest már nem feltétlenül riasztó az áruk. Budapesten két helyen is körülnézhetünk, ha az úgynevezett niche parfümök irányába szeretnénk elmozdulni. Zólyomi Zsolt, az egyetlen magyar “orr” parfümériája, a Le Parfum a Meridien Hotel épületében várja a vásárlókat a Deák térnél, míg a Nerolit a Gerlóczy utcában találjuk.

A niche illatokat előállító cégek másképp működnek, mint a kozmetikai óriáscégek, amelyeknek legfontosabb célja a minél rövidebb idő alatt a legnagyobb profit beszedése, persze nyilván senki sem jótékonyságból fog bele a parfümgyártásba. De mondjuk úgy, inkább egyfajta művészetnek tekintik, önkifejezésnek, nem pedig csak pénzkeresetnek. Egy-egy parfüm kifejlesztése, bevezetése hatalmas összegeket emészt fel, de az évi 35 milliárd dolláros forgalmú illatpiac bőven megéri a befektetést. A niche parfümházak viszont a divat haute couture részéhez hasonlóan működnek, rengeteg kézi munkával, csak természetes és tökéletes alapanyagokat használva készítik termékeiket és nem váltogatják a kollekciót szezononként. Az ilyen különleges illatokat nem is találjuk meg a nagy drogéria láncok polcain, egészen minimális marketinggel támogatva néhány exkluzív parfümériában érhetőek csak el.

Az Etro bemutatkozott
ETRO

Ennek ellenére a parfümpiac niche része folyamatosan és dinamikusan növekszik, mert a tömegfogyasztók mellett egyre erősebb azon vásárlók rétege, akik valami egyedire vágynak. A hazai kínálat is nemrégiben bővült, 2009 végén mutatkozott be az olasz Etro ház, amely a Le Parfumben érhető el. Az Etro 22 illattal rendelkezik, csomagolásuk egységesen egyszerű, a lényeg nem a körítés, hanem a “juice”, ahogy a parfümőrök nevezik.

Sok elnevezés, mint például a Patchouly, Vetiver vagy Musk ismerősnek tűnhet, de az Anice, amely az egyik kedvencünk volt, karakteres ánizs illatával tökéletes újdonság, férfi és női illatként is remek, kipróbáltuk. A Messe de Minuit (Éjféli mise) tömjénes illata nekünk már sok volt, de lehet, hogy valakinek pont ez lesz a tökéletes, csak rá jellemző parfüm. Ki kell próbálni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!