szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A társaság közleménye ismerteti: az MT üzleti célja, hogy 2011-ben a belföldi vendégéjszakák száma 1 százalékkal, a...

A társaság közleménye ismerteti: az MT üzleti célja, hogy 2011-ben a belföldi vendégéjszakák száma 1 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma 2, és a konferenciaturizmus forgalma 5 százalékkal növekedjen az előző évhez képest.
   
Az MT saját tevékenysége mellett forrásokat különít el olyan megosztott tevékenységek finanszírozására is, mint a Légi Marketing Alap és a Sport-, illetve Konferencia-nagyköveti Program.
   
Ezek keretében szeretné elősegíteni új légi járatok indítását Budapest esetében 3-5 új desztinációból, vidéki repülőterek esetében német nyelvterületről, Olaszország, az Egyesült Királyság és Oroszország irányából; elnyerni három nemzetközi sportrendezvény szervezését, továbbá Magyarországra hozni három 500-2.000 fő részvételével, továbbá tíz 500 fő alatti résztvevővel megvalósuló nemzetközi konferenciát.
   
Az MT kiemelt figyelmet fordít az ország 2011-es EU-elnökségéhez kapcsolódó turisztikai márkaépítés lehetőségeire is. A Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében az alapvető változást a közlemény szerint a stratégiai marketingkommunikáció megjelenése hozza, amely külföldön márkakommunikáció, belföldön szemléletformáló kampányok formájában jelenik meg. Az új marketingkommunikáció szerint "Magyarország föld alatti vizekben nagyhatalom".
   
Külföldi taktikai kommunikációjában a társaság azokat a turisztikai termékeket és szolgáltatásokat jeleníti meg, amelyektől az adott célpiacról a legnagyobb bevételt várja. A hazai piacon a társaság üzleti célja az, hogy a háztartások turisztikai célra szánt megtakarításaiból minél többet az országhatárokon belül tartson, ami a gyakorlatban stratégiai szemléletformáló kampányokat jelent.
   
A nemzetközi vásárokon, kiállításokon való részvételt a társaság üzletszerzési lehetőségként kezeli. Ennek megfelelően a költséges, de nem kellően hatékony közönségvásárokra kevésbé fókuszál. Az MT elengedhetetlennek tartja egy nemzetközi mintákra alapuló kongresszusi iroda kialakítását, amely az információnyújtáson túl aktív szerepet vállal a nemzetközi szervezeti tagságok adta üzletszerzési lehetőségek maximális kiaknázásában, továbbá segítséget nyújt a pályázati anyagok értékesítési szemléletű kidolgozásában.
   
A társaság az üzleti célok elérése érdekében meghatározott feladatokhoz igazítja szervezeti struktúráját is. A külképviselői hálózat feladata ezentúl elsősorban a szakmai partnerekkel történő kapcsolattartás, a szakmai programok koordinálása, az értékesítés-ösztönzés elősegítése. A képviseletek munkája ehhez igazodva átalakul, ami a költségek racionalizálását is maga után vonja. A belföldi hálózat feladata a lakossági taktikai kommunikáció, illetve a szakmai partnerkapcsolatok fejlesztése.
   
A bel- és külföldi hálózatok tevékenységének hátterét az erős központi stratégiai kommunikáció adja. A társaság központját a feladatokhoz igazodva ugyancsak átstrukturálják. A szervezeten belül - közvetlenül a vezérigazgató irányítása alatt - működik a Magyar Kongresszusi Iroda, a Légi Marketing Alap és a Stratégiai Partnerkapcsolatok Irodája, mivel ezeket a területeket kiemelten kezeli az MT.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!