szerző:
Medipress
Tetszett a cikk?

Az alkoholizmus elleni orosz kampányban megjelenő összemosódó beszédű, dalra fakadó animációs mókusfigura váratlan sikert aratott – a kisfilmet már több mint egymillióan nézték meg az interneten.

A társadalmi célú reklámban a mókus egy alkoholista viselkedését mintázza. A reklámfilm az egészségügyi és szociális minisztérium megbízásából készült a tárca egészséges életmód programjának keretében. Bár a reklámfilmet nem adták le a televízióban, már több mint egymillió alkalommal nézték meg a legnagyobb videómegosztó portálon.

A vézna, vörös szemű mókus összemosódó beszéddel mondja végig monológját arról, hogyan ölte meg barátja feleségét, aki maga az ördög; majd dalra fakad, és elénekel egy népszerű dalt a Volgáról. A reklám egy szlogennel fejeződik be: „Iszol? Akkor megyek hozzád”, amely az egyik ismert mosóporreklám mottóját parodizálja.

Az Argumenty i Fakty napilap szerint a reklám az utóbbi tíz év legnépszerűbb közérdekű hirdetése lett Oroszországban. A reklám egy szójátékkal operál, mert az orosz mókus szó (belocska) azonos a delirium tremens szleng kifejezésével.

A Kreml nemrég betiltotta az ittas vezetést, új minimál árat vezetett be a vodkára, és betiltotta az éjszakai italárusítást az alkoholizmus visszaszorítása érdekében, amely évente ezrek halálát okozza Oroszországban. A függőség jelentős mértékben befolyásolja a férfiak várható élettartamát, amely még az olyan fejlődő országokétól is elmarad, mint Banglades vagy Honduras.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Plázs

Az alkohol a legkárosabb drog

Amennyiben a társadalmi hatásokat is számításba vesszük, háromszor több kárt okoz az alkohol a dohánynál és a kokainnál – állítják brit kutatók. Az ecstasy és az LSD ezzel párhuzamosan a számos tényező figyelembevételével összeállított úgynevezett kárindex vége felé található.