szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Még december közepén Frankfurtban mutatta be a német légitársaság új rövid- és középtávú kabinkoncepcióját, aminek...

Még december közepén Frankfurtban mutatta be a német légitársaság új rövid- és középtávú kabinkoncepcióját, aminek leginnovatívabb elemét az új Recaro ülések jelentik.

©

Az új ülések bevezetésével - géptípustól függően -  5-700 kilogrammnyi súlycsökkenést tudtak elérni, annak ellenére is, hogy közben az ülőhelyek számát növelték, és az ülések közötti lábtér így sem csökkent. Ez azt jelenti, hogy a gépek károsanyag kibocsátása 3%-kal csökkenhet anélkül, hogy az utasok komfort érzete rosszabb lenne. Sőt, tapasztalatunk szerint az új ülések még kényelmesebbek, és ergonómiailag sokkal jobban átgondoltak régi társaiknál.

©

 A 170 millió Eurós "Europakabin" névre hallgató projekt talán legnagyobb kihívása a 180 Boeing és Airbus repülőgép átszékezése. Az ütemterv szerint a 32000 új széket a Lufthansa Technik bázisain (így Budapesten is) a repülőgépek egyébként is esedékes éves nagyjavításakor (C-check) fogják kicserélni 2011 végéig. Ekkor nem csak az "újrabútorozásra" kerül sor, hanem az utaskabin burkolatait és más elemeit is modernizálják, míg a 737-es gépcsalád Classic változatainál az ülések feletti csomagtárolót megnagyobbítják és a kabinvilágítást is korszerűsítik.

©

Az új kabin hangulata összességében nagyon kellemes fiatalos, ami talán annak is köszönhető, hogy a Lufthansa már a fejlesztébe is bevonta törzsustasait, akik véleményükkel, ötleteikkel segítették a Recaro fejlesztő csapatát.

©

Az új ülések sikerét egyébként az is mutatja, hogy a szintén Lufthansa-csoporethoz tartozó Austrian Airlines is bevásárolt belőlük, és még idén elkezdik a piros-fehér gépek átszékezését is.

©

És, ha úgy éreznék, hogy a régi -szintén Recaro- szürke-sárga marhabőr borítású ülések a szívünkhöz nőttek, keressék meg a Lufthansát, mert egészen jó áron juthatnak hozzá egy-egy "leselejtezett" üléssorhoz. És, hogy mit kezdhetünk vele? Az alábbi videó ebben is segítséget nyújt. 

 Ha már utaztak, az új, átalakított Európakabinban, írják le benyomásaikat, véleményüket a hozzászólásokban!

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!