szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dél-Koreában minden 5. nő már vásárolt szépészeti beavatkozásért. A külföldiek is bíznak a szöuli plasztikai sebészekben.

A szépséget nem örökölni kell, hanem megszerezni – idézi a ccngo.com szerzője az egyik dél-koreai plasztikai sebészt. Hitét osztják a koreaiak (déliek, természetesen, az északiak másban hisznek), akik szépségükre és testfaragásra vagyonokat költenek. Az Economist Online 2009-es felmérésére hivatkozva a cnngo azt állítja, hogy az ország női lakosságának minden 5. tagja átesett már szépség-sebézeti beavatkozáson.

Korea 1,6 %-ot ismer el, és nem azért, mert szégyenlős. Kifejezetten büszke eredményére. Szintén az Economist Online-ra hivatkozik, amikor azt állítja, hogy 770 000-en fizettek már testfaragásért, főleg bőr- és hajszépészeti területen.

AP / Elizabeth Dalziel

Ők azonban csak a kisebbségét teszik ki a koreai szépség-sebészet vásárlóinak, ugyanis a vendégek 60%-a külföldi, különösen nagy számban érkeznek a kínai páciensek. Mára Dél-Korea az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító plasztikai sebészeti célállomás. Évente * fordulnak meg a mesterszobrászok szikéje alatt, mivel a szakemberek híre bejárta Ázsiát, lassan a világot. A kínai vendégek mellett minden bizonnyal az oroszok is egyre nagyobb számban bukkannak fel, hiszen az elsőosztályú klinikákon már követelmény a többnyelvűség és előny az orosztudás.

A szaktudás és szervilis ügyfélkezelés mellett a turista szektor érdeklődése is felpörgette a forgalmat. A szöuli Ritz-Carlton például 88 000 dollárért értékesít „szépség csomagot”, vagyis a felsőkategóriás vendéglátás mellett plasztikai varázslatot is várhatnak a vendégek. A szépségklinikák pedig felismerték, hogy bátran próbálkozhatnak saját vendéglátóipari szárny felépítésével, azaz a bentlakásos kórházak megépítésével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!